استجابت دعا در شب های قدر/ گرفتاری همه عالم آمریکایی ها هستند

آیت الله نورمفیدی گفت: شب های قدر شب های بسیار بزرگی است و بر اساس آیات قرآن در شب قدر هر امر بسته ای باز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ١٠ فروردین) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: امروز سالروز ارتحال آیت الله بروجردی است که در سال ١٣۴٠ به لقای حق نائل شد.

امام جمعه گرگان افزود: ایشان در دوران رضاخان یک عالم مبارز و مخالف با جریانات رضاخانی بود و مسائلی که پیش آمد ایشان را به نجف کشاند و از شاگردان آیت الله آخوند خراسانی بود.

وی ادامه داد: بعد از تحصیل در نجف به بروجرد برگشت و عده ای از علمای قم من جمله امام (ره) و بزرگان و اساتید دیگر از ایشان خواستند که به قم بیاید و ایشان هم قبول کردند و رفتند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: ایشان با حضور در قم مرجعیت عامه تشیع را در زمان خودشان عهده دار شد و شیعیان در سراسر عالم مقلد ایشان بودند.

وی گفت: ایشان اوایل روابط ملایمی داشتند اما کار به جایی رسید که شاه پسر را به حضور نمی پذیرفتند و اجازه دیدار ندادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این شخصیت بزرگ و عالم عالیقدر خدمات بسیار بزرگی را به اسلام و عالم تشیع داشتند.

وی با اشاره به روز جمهوری اسلامی در روز یکشنبه دوازدهم فروردین، گفت: مردم در این روز با امامت حضرت امام در یک خواستن عمومی قرار گرفتند و رای بسیار بالایی به جمهوری اسلامی دادند و این یک مسئله بسیار عجیبی بود و برای دنیا غیرقابل تصور بود، اینکه یک روحانی و یک مرجع تقلیدی چنین تحولی را به وجود آورد.

آیت الله نورمفیدی افزود: تحلیل دنیا این بود که تا ١٠ سال آینده خم به ابروی نظام شاهنشاهی نمی آید اما حضرت امام به میدان آمد و این کار بزرگ را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: حسن بن هیکل از بزرگان رسانه ای آن دوران که مصری بود، در مورد امام یک تعبیری داشت امام را به شمعی در حال سوختن تشبیه کرده بود که رو به خاموشی است اما قدرت هزار بمب هسته ای را دارد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: یک جمله ای را هم مطبوعات عربی در آن روزها داشتند و می گفتند امام دنیای شرق را متحیر کرده است و در دنیای غرب هم زلزله ای انداخته است و کشورهای عربی را در تنگنا قرار داده است و همه عالم را هم به خودش مشغول کرده است. 

وی گفت: امام راحل با اعتقادات دینی و ایمان به خدا و همراهی مردم این این تحولات را به وجود آورد و  این روز برای ما روز بزرگی بود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به شب های قدر، افزود: امشب شب های قدر شروع می شود و بر اساس آیات قرآن، شب های قدر شب های بسیار بزرگی است و بر اساس آیات قرآن در شب قدر هر امر بسته ای باز می شود.  

وی ادامه داد: خداوند متعال یک قضایی و قدری دارد، قضا تغییر پذیر نیست و قضای حتمی الهی است و هر نفسی و هر انسانی بالاخره مرگ را می چشد اما این قضای کلی در شب های قدر برای انسان مشخص می شود.

امام جمعه گرگان گفت: قضای الهی این است که همه انسان می میرند اما تفسیر آن در شب های قدر مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در شب های قدر، دعاها و توسل شما التماس شما در خانه خدا برآورده می شود، گفت: شب قدر، شب دعا، استغفار، التماس و کار خیر است.

آیت الله نورمفیدی افزود: در این شب ها ملائکه ماموریت شان را از آسمان می گیرند تا در روی زمین انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات دیگر هم آمده است که ملائکه محضر امام زمان(عج) به عنوان حجت خدا بر روی زمین نیز می رسند و محضر ایشان عرضه می دارند.

امام جمعه گرگان اظهار امیدواری کرد: ان شاالله خداوند متعال به همه ما توفیق دعا و التماس در درگاه خداوند متعال را بدهد.

وی با اشاره به مسائل فلسطین و غزه نیز گفت: بعد از چند باری که شورای امنیت آتش بس را تصویب کرد، در جریان اخیر آمریکایی ها آتش بس را به صورت موقت در ماه رمضان پذیرفته اند و گفته اند این قطعنامه برای اسرائیل الزام آور نیست.

آیت الله نورمفیدی افزود: یعد از تصویب این قطعنامه در این دو سه روز باز هم حمله کردند و زن و مرد و کودکان را کشتند.

وی با بیان اینکه تمام فسادها زیر سر آمریکایی ها است، گفت: وگرنه اسرائیل کسی و چیزی نیست اما گرفتاری همه عالم آمریکایی ها هستند.

امام جمعه گرگان در پایان اظها امیدواری کرد: خداوند متعال مردم عالم و مظلومان عالم را از سر این جنایتکاران و دیکتاتورها به خصوص آمریکا نجات دهد و این رژیم این چنینی را نابود کند تا مردم دنیا راحت شوند.

کد خبر 1756565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha