طنین استغفار در شب اول قدر / مرزنشینان آستارایی ندای«الغوث الغوث» سر دادند

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مراسم معنوی و روحانی اولین شب قدر با حضور گسترده مردم مومن و دیندار آستارا در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی و زیارتی این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده روزه‌داران و مردم مرزنشین شب گذشته (جمعه، ۱۰ فروردین) در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی و زیارتی این شهرستان برگزار شد.

در این آیین معنوی و روحانی مرزنشینان آستارایی پس از قرائت زیارت عاشورا، دعای جوشن کبیر را قرائت و از محضر خداوند در این شب نورانی طلب عفو و بخشش کردند.

شب زنده داران در این شب، با تکرار هزاران نام از اسامی با عظمت پروردگار با خدای خویش مناجات کردند و سپس قرآن به سر گرفته و خدای خویش را به ذوات مقدس ائمه اطهار(ع) قسم دادند تا معبود بی‌همتا آنان را شفیع‌شان قرار دهد و از گناهان و اعمال ناصوابشان بگذرد.

در این آیین معنوی که با مداحی در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) همراه بود حاضرین در حالی که اشک از چشمانشان جاری بود به سینه‌زنی پرداختند.

همچنین مرزنشینان آستارایی در این شب پرفضیلت، برای نجات و پیروزی مردم غزه دعا و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را از درگاه باریتعالی مسئلت کردند.

روحانیون و کارشناسان مذهبی نیز در مراسم‌ شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی و زیارتی در خصوص فضیلت‌‎ شب‌های قدر و شخصیت و مقام مولای متقیان حضرت علی(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.

کد خبر 1756646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha