قرآن اولین مرجعیت دینی هدایت بشر است

استاد حوزه علمیه گفت: قرآن اولین مرجعیت دینی هدایت بشر است و اگر غیر از این باشد در پیشگاه الهی از ما شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی استاد قرآن حوزه علمیه در ننشست علمی مرجعیت قرآن که در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد با تاکید بر مرجع بودن قرآن در هدایت بشر و اداره جامعه است  گفت: قرآن اولین مرجعیت دینی هدایت بشر است و اگر غیر از این باشد در پیشگاه الهی از ما شکایت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: راهکارهای جلوگیری از مهجوریت قرآن زیاد است و قرآن ناطق علی بن ابی طالب علیه السلام در وصیت خود، شیعیان و محبین و مسلمانان را اهمیت دادن به قرآن سفارش می کند. 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: امروز ادیان مختلف در نگاه به قرآن از ما سبقت گرفته اند وترجمه ،تفسیر ومعجم نویسی و دایره المعارف دانشمندان یهودی گوی سبقت را از ما ربوده اند. 

وی در ادامه گفت :تاریخ تفسیر قرآن نشان می دهد که هر تفسیری یک‌سخن جدیدی دارد.

زمانی تصریح کرد :اولویت و اولیت قرآن در منابع فقهی و جامعیت و پاسخگویی به پرسشهای در هر علم است که محوریت ومعیار بودن وگذاره بودن از شاخصه های اساسی قرآن است . 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد:تحریم فلسفه در حوزه وحرام کردن آن برای طالبان فلسفه در حوزه توسط بعضی از مراجع معظم بدلیل بی اطلاعی مرجع از فلسفه نبوده است بلکه خلا حضور قرآن در فلسفه و رایج بودن فلسفه غرب در آن موجب این تصمیم شده است.

لازم به ذکر است نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم که از پنجم فروردین فعالیت خود را آغاز کرده است و تا شامگاه سیزدهم فروردین پا بر جا خواهد بود.

این نمایشگاه که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری قم در مجتمع فرهنگی شهید آوینی دایر شده با استقبال قرآن دوستان مواجه شده است.

نمایش آثار نفیس و هنری قرآنی و اجرای خوشنویسی قرآنی و نمایش آثار حجمی نفیس، ایجاد غرفه سلامت و دین، طب سنتی و غرفه حجاب از جمله برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

برگزاری نشست‌های علمی تخصصی برنامه های جذاب کودک و نوجوان و خانواده اکران فیلم های سینمایی و عرضه محصولات فرهنگی، رصد آسمان با تلسکوپ، سفر به فضا و دیدن نشانه‌های آفرینش، فناوری‌های نوین در مناجات و ادعیه، تقویت حافظه و حفظ قرآن از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه است.

کد خبر 1756652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha