نام نویسی بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز استان در طرح ملی قرآنی «مسطورا»

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هشت هزار دانش آموز استان به منظور شرکت در طرح ملی قرآنی «مسطورا» نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد جمالی» امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین  دانش‌آموزان اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود گفت: حفظ موضوعی قران کریم را به عنوان یکی از شیوه های مهم در ترویج حفظ قرآن در بین جامعه هدف و دانش آموزانی که توانایی حفظ ترتیبی قرآن را ندارند است.  

جمالی با اشاره به اینکه سامانه نورینو جهت ثبت نام دانش آموزان در این طرح ملی در نظر گرفته شده است، افزود: امسال این طرح با مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی دارالقران کریم استان اجرا شده است. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۶ آزمون فرایندی برای پنج محتوا در نظر گرفته شده است، گفت:در طرح مسطورا  ۱۵۰ آیه نورانی کاربردی قرآن کریم به مدت ۳ سال انتخاب شده است. 

وی با بیان اینکه برای امسال و ماه مبارک رمضان جهت شرکت در آزمون این طرح  ۳۰ آیه از سی جزء قرآن کریم تعیین شده، افزود: آشتی با قران، ترویج و گفتمان سازی معارف قرآن کریم در بین داشن آموزان و فرهنگیان از عمده اهداف اجرای این طرح است. 

جمالی با بیان اینکه علاوه بر دانش آموزان، فرهنگیان هم می توانند در این طرح ملی شرکت کنند، ادامه داد: فرهنگیان از ۱۸ لغایت ۲۵ فروردین ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه ltms مراجعه و نام نویسی کنند. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمون این طرح چهارم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 1756721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha