اعلام ویژه برنامه‌های احیای شب بیست و یکم در حرم هلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم نورانی حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل برگزار می شود.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مراسم معنوی احیای شب بیست و یکم ماه رمضان از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب آغاز می شود و تا پاسی از شب ادامه خواهد یافت.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شده و با سخنرانی، دعا و مرثیه‌ سرایی همراه خواهد بود.

تکیه ادامه داد: در این شب با عظمت  و در کنار آرامگاه شهدا و علمای جلیل القدر، مردم با حضور در حرم مطهر امام زاده محمد هلال بن علی(ع) به دعا و راز و نیاز با معبود پرداخته و لحظاتی سرشار از معنویت را رقم خواهند زد. 

وی تاکید کرد: در این مراسم معنوی مداح اهل بیت(ع)، حاج اسماعیل اخباری با نوحه‌ خوانی و مرثیه‌ سرایی، لحظاتی را در رثای شهادت مولای متقیان علی بن ابیطالب(ع) نوحه سرایی خواهد کرد.

تکیه گفت: تلاوت قرآن توسط آقای قاسم بختی، قرائت زیارت عاشورا توسط کربلایی سعید اقبالی، قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ هادی محمد پور از جمله برنامه های این مراسم معنوی خواهد بود.

 تدابیر ویژه حفاظتی و امنیتی در حرم مطهر 


مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) همچنین از تشدید اقدامات امنیتی برنامه ‏ریزی شده برای شب احیای ۲۱ ماه مبارک رمضان و روز شهادت امام علی (ع) در مبادی ورودی حرم مطهر و سطح آستان مقدس به صورت تجمیعی و پراکنده خبر داد

تکیه با اشاره به استقرار نیروهای امنیتی آموزش‎دیده درحرم مطهر افزود: در این ایام تمامی درب های اطراف حرم مطهر مسدود و صرفا درب اصلی در ضلع جنوبی حرم مطهر جهت تشرف زائران خواهر و بردار با تفکیک جنسیت باز خواهد بود. 

وی تاکید کرد: از زائران و مجاوران بارگاه محمد هلال بن علی (ع) تقاضا می شود از آوردن هرگونه وسایل غیرضروری مانند دوربین عکاسی، اسپری، لپ تاپ و ساک‏ های حجیم به حرم مطهر خودداری کنند.

سید جواد تکیه ادامه داد: نظر به کمبود فضا جهت پارک وسایل نقلیه شخصی و در راستای تکریم زائران، از مردم شهید پرور آران و بیدگل تقاضا می‌شود حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی جهت تشرف به حرف مطهر و شرکت در مراسم استفاده کنند.

وی با اشاره به محل برگزاری مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان افزود: این مراسم در شبستان آیت الله عاملی(ره) برگزار می‌شود و مسجد اعظم حرم مطهر جهت حضور زائران خواهر مجهز به سیستم صوت و تصویر می باشد.

تکیه تصریح کرد: نظر به خیل عظیم زائران در مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، همراه داشتن ادعیه و قرآن جهت برقراری نظم و شکوه هر چه بیشتر مراسم، ضروری می باشد.

مدیر اجرایی حرم مطهر به پوشش و رعایت حجاب اسلامی و شرعی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: شهروندان و زائران تا حد امکان از به همراه داشتن اقلام غیر ضروری خودداری و در صورت مشاهده موارد قابل ملاحظه به قید فوریت به نیروی های امنیتی مستقر در حرم مطهر گزارش کنند.

رئیس هیات امنای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) تصریح کرد: با توجه به مذاکرات و توافقات صورت گرفته با شورای هیات مذهبی، ورود هرگونه علم، طبل، لوازم صوتی و هرگونه وسایل حجیم در روز شهادت، به داخل حرم مطهر ممنوع است.

کد خبر 1756753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha