پرداخت ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: سال گذشته ۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۴۷ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

حمید رازقی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از محل تبصره ۱۸ سال گذشته به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به ۴۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی و ۲۷ میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ و نهضت احیا به ۲۴ نفر از هنرمندان شهرستان پرداخت شده است.

رازقی عنوان کرد: بانوان بیش از ۷۰ درصد فعالان این حوزه در شهرستان را تشکیل می دهند و بیشتر در رشته های گلیم بافی و دست بافته های داری فعالیت می کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان بیان کرد: این اقدام در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی برای توسعه، ترویج و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و حفظ زنجیره ارزش و تقویت بازاریابی و تجاری سازی انجام می شود.

رازقی بیان کرد: ۱۳۶ هنرمند فعال صنایع دستی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در سامانه رصد ثبت شدند.

وی اضافه کرد: صنایع‌دستی استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

به گفته وی انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چارُق و انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

کد خبر 1756916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha