استقبال خوب مردم از مراسم جزء خوانی قرآن کریم

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم هر روز قبل از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور مردم و روزه داران در مساجد و امامزاده ها برگزار می شود که استقبال خوبی از آن شده است.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی با حضور ساکنان منطقه، روزه داران، قرآن آموزان و نوجوانان در تمام مساجد و امامزاده های سطح شهر و روستا برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، مردم مومن و خداجو شهرستان در اینگونه برنامه ها حضور باشکوهی دارند که این نشان از اعتقادات دینی آنان، پایبندی به اصول دینی، ارادت، عشق و علاقه به ائمه معصومین(ع) دارد.

علیپور با بیان اینکه این شهرستان در حوزه قرآنی از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برخوردار است، عنوان کرد: مراسم تلاوت قرآن کریم و جزء خوانی به مناسبت های مختلف با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار می شود که حضور جوانان و نوجوانان و شرکت آنان باعث افتخار و سربلندی است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان بیان کرد: در ایام دهه فاطمیه، ماه مبارک رمضان، ایام شهادت و اعیاد مختلف با اعزام روحانی به روستاهای کم جمعیت فاقد روحانی، روحانیون علاوه بر انجام امور فرهنگی و دینی و سخنرانی درباره مباحث قرآنی اقدام به برگزاری جزء خوانی قرآن کریم می کنند.

علیپور اضافه کرد: هدف از این اقدام آشنایی بیشتر، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به قرآن کتاب آسمانی است که در بسیاری از مواقع اهالی روستاها درخواست چنین برنامه هایی کردند و انجام شده است.

کد خبر 1756923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha