آکسیوس: «پیام نادر» واشنگتن به تهران درباره اطلاع نداشتن از حمله به کنسولگری ایران

آکسیوس گزارش داد: واشنگتن در پیامی به ایران اطلاع داده است که هیچ ارتباط یا اطلاع قبلی از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نداشته است و زمانی اطلاع داده شده که جنگنده‌ها بر فراز خاک سوریه بودند و چراغ سبز آمریکا را نخواستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، یک مسئول آمریکایی به «آکسیوس» وبگاه خبری آمریکایی گزارش داد: ایالات متحده آمریکا به ایران اطلاع داده است که هیچ ارتباط یا اطلاع قبلی از حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق ندارد.

آکسیوس به نقل از مسئولان اسرائیلی و آمریکایی نوشت: اسرائیل چند دقیقه قبل از حمله نیروی هوایی خود به کنسولگری ایران، دولت آمریکا را از حمله مطلع کرده است.

آنها اعلام کردند: برای پرتاب موشک از آمریکا چراغ سبز نخواسته‌اند.

آکسیوس ب نقل از یک مسئول آمریکایی گفت: هشدارهای اسرائیل مفصل نبود، زمانی این هشدارها رسید که هواپیماهای جنگی در هوا بودند.

این مسئول آمریکایی گفت: اسرائیلی ها  به آمریکا نگفته اند که قصد بمباران ساختمان سفارت ایران را دارند.

 آکسیوس، معتقد است که  این «پیام نادر» ارسال شده از سوی واشنگتن به تهران نشان می دهد که "دولت بایدن به شدت نگران است که حمله اسرائیل ممکن است به تشدید تنش منطقه ای منجر شود.

اشغالگران اسرائیلی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق سوریه، سردار سرتیپ «محمدرضا زاهدی» فرمانده نیروی قدس در لبنان و سوریه  را ترور کردند. در نتیجه این حمله «سردار سرتیپ حاجی رحیمی»، «حسین امان اللهی»، «مهدی جلالتی»، «محسن صداقت»، «علی آقابابایی» و «علی صالحی روزبهانی» نیز به شهادت رسیدند و ساختمان کنسولگری به طور کامل تخریب شد.

کد خبر 1756983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha