فعالیت ۳ قطعه ریلی خراسان جنوبی به زودی آغاز می شود

قناعت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه ریلی استان در ۱۵ شهریور سال گذشته با حضور رئیس جمهور گفت: هم اکنون ۱۲ قطعه این ابر پروژه زیرساختی خراسان جنوبی فعال است و سه قطعه دیگر هم به زودی فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگرای ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از سرداران سپاه پاسداران با اشاره به اتفاقات تلخ و شیرین‌ سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: مهمترین اتفاقات شیرین سال حضور پر صلابت خراسان جنوبی در راهپیمایی‌ها و اجتماعات مردمی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور حماسی در انتخابات ۱۱ اسفند ماه بود.

وی در ادامه افزود: با این که معاندان نظام در داخل و خارج با همه قوا برای کاهش مشارکت و به پای صندوق رأی نیامدن مردم در انتخابات ۱۴۰۲ به صحنه آمدند اما مردم ایران بار دیگر همه دشمنان را با حضور پررنگ و حماسی خود ناکام گذاشتند.

استاندار خراسان جنوبی از حضور با صلابت و مقتدرانه مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفند با وجود سرمای بی‌سابقه و فشار تبلیغاتی دشمن قدردانی کرد و گفت: حضور حماسی و انقلابی مردم خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رای سبب شد تا این استان دومین استان کشور از نظر مشارکت را کسب کند.

قناعت با اشاره به ارزیابی رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ و اقدامات زیربنایی انجام شده در خراسان جنوبی طی سال گذشته، بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه ریلی خراسان جنوبی در ۱۵ شهریور سال گذشته با حضور رئیس جمهور را از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ قطعه این ابر پروژه زیرساختی خراسان جنوبی فعال است و سه قطعه دیگر هم به زودی فعال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به اجرای ابر پروژه امیدبخش انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: پایان سال ۱۴۰۴ شاهد انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهیم بود که در این پروژه در فاز اول میزان آبی که به استان داده اختصاص می‌یابد سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب است.

وی آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از دو راهی دشتک - زابل به نهبندان و سربیشه را دیگر پروژه زیرساختی خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: فاز اول هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

قناعت در ادامه باین کرد: طی دو سال گذشته ۴۶۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

به گفته وی؛ همچنین در دو سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده و ۶۳ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری و ۹۶۰ میلیارد تومان هم در دست اجراست.

استاندار خراسان جنوبی، آغاز  عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولتی در استان  را از دیگر اتفاقات شیرین سال گذشته دانست و تصریح کرد: ریل‌گذاری خوبی در همه حوزه‌های در خراسان جنوبی صورت گرفته و استان از حالت رکود و پایان بودن کرکره ها خارج شده است و همچنان پرتلاش و بی‌وقفه به این راه ادامه می‌دهد.

کد خبر 1757012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha