بهره مندی ۲ هزار و ۸۴۳ نفر از خیمه نماز و غرفه‌های فرهنگی هلال احمر استان مرکزی

شهرجردی از مراجعه و بهره مندی ۲ هزار و ۸۴۳ نفر به خیمه نماز و غرفه‌های فرهنگی و یک‌هزار و ۴۲۹ نفر از غرفه‌های طرح یاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا شهرجردی، امروز (۱۴ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های گسترده این نهاد در ایام عید و تعطیلات نوروزی، گفت: ۶۴۹ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان مرکزی از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری به ارایه خدمت فرهنگی، آموزشی و خدماتی به هموطنان مشغول بودند.

مدیر عامل جمعیت هلالاحمراستانمرکزی با بیان اینکه این تعداد، متشکل از ۱۹۶ مرد و ۴۵۳ زن در پست‌های ثابت بودند، افزود: هشت تیم سیار سحاب متشکل از ۷۷ مرد و ۱۱۴ نفر زن حضور داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه در این ایام ۱۸ هزار و ۷۰۵ مورد اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفت، ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال احمر این استان از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری به چهار هزار و ۵۶۷ نفر آموزش امدادرسانی و کمک‌های اولیه ارایه کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تعداد خدمات آموزشی در مرحله اول طرح نوروزی امسال توسط جمعیت هلال احمر استان مرکزی ارایه شد، گفت: مرحله دوم طرح نیز از ۲۱ فروردین‌ماه به مدت چهار روز و به مناسبت عید سعید فطر اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اجرای پویش بهرفت و حامیان و هواداران برای ۱۱ هزار و ۲۷۳ نفر، را از دیگر طرح های اجرا شده در اسن ایام دانست و بیان کرد:  بهره‌مندی ۱۳ هزار و ۲۶۸ نفر کودک از فضای دوستدار کودک، مراجعه ۲ هزار و ۸۴۳ نفر به خیمه نماز و غرفه‌های فرهنگی، مراجعه یک‌هزار و ۴۲۹ نفر به غرفه‌های طرح یاس، پایش و کنترل خون ۱۳ هزار و ۴۰ نفر، شرکت چهار هزار و ۳۶۹ نفر در پویش سبز و توزیع ۶ هزار و ۵۷۷ بسته غذایی (افطاری) در این مدت، از دیگر خدمات صورت گرفته است.

شهرجردی پیشگیری از یک‌هزار و ۱۰۱ حادثه و آسیب را نیز از خدمات تیم های هلال احمر استان در طول اجرای طرح دانست و اظهار داشت: آموزش مهارت‌های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به سه هزار و ۷۴۳ نفر و توزیع چهار هزار و ۷۰۴ کیسه زباله، بخش دیگری از خدمات تیم‌ها سحاب (سیار) جمعیت هلال احمر استان مرکزی در مرحله اول طرح نوروزی امسال بوده است.


این مقام مسئول همچنین به تهیه بسته های فرهنگی و آموزشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز در این مدت در راستای تهیه بسته‌های فرهنگی و بروشور هزینه شد.

کد خبر 1757029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha