شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است

حجت الاسلام ایرانی گفت: شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروزدگار در این شب عنایت ویژه ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده است.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به فضیلت شب های قدر، گفت:شب قدر، یکی از زمان‌های مهمی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته و مقام و جایگاه والایی برای آن گفته شده است. در سوره مبارکه قدر، علت اهمیت و جایگاه ویژه این شب، نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، بیان شده. همچنین قرآن این شب را سر تا سر مملوّ از سلامت معرفی کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود:به جهت تعیین سرنوشت انسان‌ها در شب  قدر و وجود خیرات و برکات فراوانی که بی‌ارتباط با نزول فرشتگان و روح نیست، احیای این شب و بیدار ماندن و انجام عبادات وارد شده مورد سفارش ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان در میان ماه های دیگر سال از شرافت و عظمت ویژه ای برخوردار است و ماهی که در آن شب قدر و نزول قرآن قرار گرفته است، تصریح کرد: سعادتمند و خوشبخت کسی است که بتواند با سلامتی و معرفت این ماه و به ویژه شب های قدر را درک کرده، از فیوضات آن بهره مند شود زیرا شب قدر در دین مبین اسلام، بزرگترین و مهم ترین شب در تمام سال محسوب می‌شود، فضیلت این شب به اندازه‌ای است که یکی از سوره‌های قرآن با عنوان «قدر» نامیده شده است و در این سوره درک عظمت شب قدر آن چنان امر بزرگی معرفی شده است که خداوند می‌فرماید: (وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ) و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟ همچنین در سوره دخان آیات اول تا ششم این شب را «لیله مبارکه» خوانده است و با برکت بودن را از ویژگی این شب دانسته اند.

حجت الاسلام ایرانی اظهار کرد: شب‌های قدر بهترین فرصت برای طلب مغفرت و تعیین سرنوشتی مطلوب از درگاه الهی است که با عنایت ویژه پروردگار تحقق می‌یابد و چرا که خداوند به دنبال بهانه‌ای برای بخشش بندگان خود بوده و چه شبی بهتر از شب‌های قدر که درهای آسمان بروی بندگان گشوده شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود:  یکی از اعمال توصیه شده در این شب، قرآن به سر گرفتن  و واسطه قرار دادن قرآن کریم است. این کتاب الهی به تعبیر امام صادق (ع) «حی لایموت» است؛ همیشه زنده است و نمی‌میرد.

کد خبر 1757056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha