آمار زائران نوروزی مشهدالرضا(ع) از ۱۰ میلیون گذشت

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد سه‌شنبه ۱۴ فروردین اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ماه جاری مجموعا ۱۰ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر آمار ورود مسافر به تعداد ۸ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۷۶۷ نفر با وسایل حمل و نقل شخصی به استان و مشهد سفر کرده‎‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۷۱۹ هزار و ۹۸۸ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ۵۲۴ هزار و ۷۴۶ نفر از طریق راه‌آهن و ۲۹۵ هزار و ۵۰۱ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد یادآور شد: در موج‌ سوم سفرها بازگشت مسافران از خراسان رضوی آغاز شده که البته تدابیر لازم برای بازگشت مسافران اندیشیده شده است.

آمار زائران مشهد از ۱۰ میلیون گذشت

اقامت بیش از ۶ میلیون زائر و مسافر نوروزی در مشهد

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در خصوص میزان اقامت ثبت شده در واحدهای اقامتی خراسان رضوی از ابتدای طرح نوروزی اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۱۳ فروردین ماه بیش از ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار اقامت در خراسان رضوی و بیش از ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار اقامت در مشهد ثبت شده است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۲ میلیون و ۸۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی رسمی اسکان داشته‌اند که میانگین اشغال واحدهای اقامتی رسمی در مشهد را به ۵۶ درصد رساند. همچنین بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی موقت و بیش از ۳۵۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی اضطراری اسکان داشته‌اند. در مجموع میانگین اشغال تمام واحدهای اقامتی در مشهد به ۴۱ درصد و در خراسان رضوی به ۳۹ درصد رسیده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص میزان اقامت ثبت شده در روز ۱۳ فروردین ماه در مشهد گفت: روز گذشته اشغال واحدهای اقامتی رسمی در مشهد با بیش از ۷۵ هزار نفر اقامت به ۵۲ درصد، واحدهای موقت با بیش از ۹۳ هزار نفر اقامت به ۴۰ درصد و واحدهای اضطراری با ۱۱ هزار نفر اقامت به ۲۷ درصد رسید. در مجموع در روز ۱۳ فروردین ماه بیش از ۱۸۰ هزار نفر اقامت در مشهد به ثبت رسیده که ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد را به ۳۴ درصد رساند.

بیدخوری با اشاره به میزان اشغال تمام واحدهای اقامتی رسمی در مشهد به تکفیک در روز ۱۳ فروردین تصریح کرد: ظرفیت اشغال هتل و متل‌ها ۵۷ درصد، هتل‌آپارتمان ۵۸ درصد، مهمانپذیر ۵۰ درصد، خانه‌های مسافر دارای مجوز ۵۹ درصد، اقامتگاه بوم‌گردی ۳۶ درصد و زائرسراهای تحت پوشش گردشگری ۵۶ درصد بود.

او در خصوص میزان اشغال واحدهای اقامتی موقت و اضطراری مشهد در روز گذشته اظهار کرد: مهمانسراهای دولتی ۵۰ درصد، بنیاد زائر ۴۵ درصد، زائرسراهای آستان قدس رضوی ۴۵ درصد، حسینیه و بقاع متبرکه ۴۰ درصد، مدارس و آموزشگاه‌ها ۳۰ درصد، مراکز اقامتی سپاه ۵۷ درصد، مراکز اسکان شهرداری ۱۰ درصد، ظرفیت اردوگاهی سپاه ۳۵ درصد و مراکز اضطراری آستان قدس ۱۰۰ درصد اشغال بودند.

آمار زائران مشهد از ۱۰ میلیون گذشت

 معرفی ۵۱ تاکسی درون شهری به تعزیرات حکومتی

 بخشعلی بیاتی معاون بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی نیز گفت: در راستای اجرای طرح نظارتی ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در گشت مشترک با سازمان تاکسی رانی مشهد بازرسان اداره کل صمت خراسان رضوی در مجموع از تعداد ۴۲۰ تاکسی در سطح شهر اعم از تاکسی بیسیم، خطی و ویژه راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری مورد بازدید مشترک با بازرسان تاکسی رانی انجام شده است.

بیاتی قله‌زو ادامه داد: در این مدت تعداد ۵۱ تاکسی به علت تخلفات گرانفروشی و استفاده نکردن از تاکسی‌متر به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند و هم‌چنین به صورت مشترک با بازرسان سازمان تاکسی‌رانی مشهد تعداد ۸ تاکسی به علت تکرار و اسرار به انجام تخلف به پارکینگ هدایت شده اند. 

او افزود: سازمان تاکسی‌رانی مشهد یکی از اعضای فعال کمیته نظارت و بازرسی خدمات سفر مشهد است و تعداد ۸ مرکز ثابت و هم‌چنین مراکز سیار خودرویی و موتوری برای دریافت و رسیدگی به شکایات ویژه تاکسی در سطح شهر مشهد ایجاد کرده است.

بیاتی قله‌زو تصریح کرد: در این مدت تعداد ۶۴ گزارش مردمی از مجاوران و زائران دریافت شده و از ابتدای طرح نظارتی تا ۱۳ فروردین تعداد ۵۹۷۱ مورد اعمال قانون به علت عدم رعایت نرخ مصوب، استفاده نکردن از تاکسی‌متر، امتناع از حمل مسافر، کم کاری و غیبت، رعایت نکردن شئونات اخلاقی و اجتماعی و غیره برای تاکسی های متخلف برابر ضوابط و مقررات سازمان تاکسی رانی اقدام کرده است.

او گفت: در مجموع ۹۱ تاکسی به پارکینگ منتقل شده که در ۸ مورد به صورت مشترک با بازرسان اداره کل صمت خراسان بوده است.

بیاتی قله‌زو یادآور شد: شهروندان و زائران عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه تاکسی، به سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد و یا از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

پایان پیام/

کد خبر 1757060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha