روز قدس بیانگر اتحاد و همدلی جهان اسلام در برابر ظلم است

حجت الاسلام میرزایی گفت:در واقع برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران اسلامی و دیگر کشورهای دنیا این پیام را به دشمنان مردم فلسطین می رساند که آنها تنها نیستند زیرا روز قدس بیانگر اتحاد و همدلی جهان اسلام در برابر ظلم است.

حجت الاسلام محمد میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روز قدس یادآور رسالت انبیاء الهی در مقابله با ظلم و ستم ظالمان و حمایت از محرومان و مستضعفان زمان است، گفت:  ائمه اطهار (ع) نیز در همین مسیر، حکومت خودخوانده و خودساخته اشرافیت را نپذیرفتن و بیعت با عاملان ظلم و جور را رد کردن و در راه دفاع از مظلوم و اجرا شدن فرامین الهی، جان و مال و خانواده خود را فدا کردند تا عدالت را در جوامع بشری حاکم کنند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به اهمیت قدس و فلسطین، افزود: فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان، دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف (بعد از مکّه و مدینه) در آن قرار دارند لذا این شهر، به طور یکسان، برای پیروان هر سه دین ابراهیمی، مقدس است و قبله امت های پیشین نیز بوده است و  در سیزده سال اول بعثت که پیامبر (ص) در مکّه زندگی می کرد و نیز تا هفده ماه بعد از هجرت به مدینه، آن حضرت و مسلمانان به سوی مسجدالاقصی نماز می گزاردند.

وی خاطر نشان کرد: مسجدالاقصی از جهت دیگری هم برای مسلمانان حائز اهمیت است و آن، قداست و اهمیت معراج پیامبر اکرم (ص) است که از مسجدالحرام به قصد مسجدالاقصی و از آن جا به آسمان ها صورت پذیرفت.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: روز جهانی قدس همه آزادی خواهان جهان را برای مقابله با رژیم صهیونیستی به صف کرده و امید است راهپیمایی روز جهانی قدس نابودی اسرائیل را جلو بیاندازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه،  امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم ایران اسلامی همپای با سایر مسلمانان و آزادیخواهان جهان، در روز قدس، آزادی فلسطین را فریاد خواهند زد تا از این طریق مردم مظلوم این سرزمین را یاری رسانند و انسجام و اتحاد خود را در پایبندی به آرمان فلسطین به رخ جهانیان بکشند.

کد خبر 1757330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha