اردوی جهادی دندانپزشکی با حضور ۴۵۰ دانشجو و استاد

اردوی جهادی دندانپزشکی با حضور ۴۵۰ دانشجو و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روستای نوده از مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مهدی کاظمی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز پنجشنبه(۱۶ فروردین) در حاشیه این اردوی جهادی درجمع خبرنگاران گفت: این اردوی جهادی با حضور دانشجویان بسیجی و جهادگر و اساتید فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۵ فروردین ماه امسال آغاز شده است و تا هفدهم همین ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این اردوی جهادی ضمن پرداختن به موضوعات پیشگیری از مشکلات حوزه دهان و دندان و آموزش بهداشت دهان و دندان، برنامه‌های غربالگری و درمانی مرتبط با بیماری‌های این حوزه در قالب یک اردوی جهادی سه روزه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، پرکردن، جراحی، عصب کشی و معاینات عمومی و تخصصی بوده است.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین در این اردوی جهادی به منظور ارائه خدمات عمومی و تخصصی در حوزه دندانپزشکی، خدماتی دیگری مانند غربالگری و کنترل فشار خون، قند خون و چربی خون به همراه خدمات مامایی، پرستاری، پیراپزشکی، فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: به طور متوسط در هر روز ۱۵۰ استاد و دانشجوی دانشکده دندانپزشکی مشهد در این اردوی جهادی حاضر هستند که پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۵۰ استاد و دانشجو برای این سه شب، حدود سه هزار خدمت به مردم ساکن در روستای نوده ارائه کنند.

به گفته او، دانشجویان و اساتید حاضر در این اردوی جهادی از ساعت ۱۹ تا ۲ بامداد به اهالی روستای نوده خدمت رسانی می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1757339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha