برگزاری بیش از ۲ هزار دوره آموزشی توسط هلال احمر استان مرکزی

زمانی با اشاره به فعالیت های آموزشی جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: معاونت آموزش این جمعیت سال گذشته ۲ هزار و ۲۳۵ دوره آموزشی همگانی را برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مجتبی زمانی امروز پنجشنبه (۱۶ فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فعالیت های آموزشی در بین اقشار مختلف جامعه  گفت: این نهاد در این راستا گام های اساسی برداشته است که نتیجه آن آموزش ۲ هزار و ۲۳۵ نفر بوده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با بیان اینکه از این تعداد دوره آموزشی ۹۷۶ دوره مربوط به امداد و کمک‌های اولیه بوده است، افزود: ۸۹۳ دوره مربوط به مخاطرات، ۳۶۳ دوره در خصوص مهارت‌های داوطلبی و سه دوره تربیت مربی بوده است.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری ۱۱۰ دوره تخصصی در استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: این دوره ها نیز شامل ۶۶ دوره تخصصی مقدماتی امداد و نجات، ۱۲ دوره پیش بیمارستانی، پنج دوره جستجو و نجات در محیط‌های آبی، سه دوره جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل، ۲ دوره جستجو و نجات شهری، چهار دوره حمایت روانی، یک دوره بهداشت آب و غذا در شرایط اضطرار، پنج دوره اصول پیمایش و ناوبری، یک دوره دسترسی با طناب، ۱۰ دوره پایه مخابرات و ارتباطات رادیویی و یک دوره اقلیم شناسی بوده است.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت مخاطرات رادیویی، مددکار اجتماعی، روانشناسی شخصیت، فشارخون بالا و دیابت و اثرات آن بر قلب و عروق اشاره کرد و ادامه داد: آشنایی با مفاهیم تیم و گروه، مفاهیم و ابزارهای عملیات بهداشت و درمان اضطراری، آشنایی با قانون مدیریت خدمات کشوری فصل اول و هفتم قوانین استخدامی، آیین نامه اختلال اتیسم، آیین‌نامه مستندسازی (بند و ماده ۲۳ قانون برگزاری مناقصات )، اصول انبارداری و مدیریت انبارها و قانون آیین‌نامه مناقصات عمومی، از دیگر دوره های برگزار شده در سال گذشته است.

برگزاری بیش از ۲ هزار دوره آموزشی توسط هلال احمر استان مرکزی
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی برگزاری آیین‌نامه ارزیابی کیفی، نحوه برگزاری اردو، پدافند غیرعامل، ویژه اربعین، فوریت‌های پزشکی در شرایط اضطراری، نحوه بازرسی و ارزیابی از بنگاه‌های اقتصادی جمعیت و برپایی چادر بادی بیمارستانی و آشنایی با تجهیزات آن را از جمله دوره های ضمن خدمت دانست و بیان کرد: آشنایی با استراتژی‌های فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر سرخ وهلال احمر، آیین‌نامه خرید خدمات مشاوره (بند ه ماده ۲۹ قانون برگزاری مناقصات، آشنایی با اصول کاربری در ثبت اسناد و املاک، مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب، واژه نامه تخصصی جمعیت هلال احمر از دیگر دوره های برگزار شده بود.


زمانی همچنین به برگزاری دوره سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، شرایط عمومی پیمان، اصول نگارش و مکاتبات الکترونیکی موثر، روانشناسی شخصیت، جایگاه نماز در قرآن و احادیث، توجیهی بدو خدمت، آشنایی با نحوه برگزاری اردو، و مدیریت کنترل خشم و استرس را از دیگر دوره‌های برگزار شده ضمن خدمت سال گذشته دانست.
ایم مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در مجموع ۳۰ دوره ضمن خدمت  سال گذشته برای تمام کارکنان جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار شده است، گفت: این دوره ها به دو صورت مجازی و حضوری بود.

برگزاری بیش از ۲ هزار دوره آموزشی توسط هلال احمر استان مرکزی

کد خبر 1757345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha