طلیعه آزادی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان

جنایات جنگی اسرائیل نقض قوانین کیفری بین‌المللی از جمله جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و مردم و جوانان غزه با پشتیبانی مسلمانان جهان پیش رفته و به زودی شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ فاطمه رحیم زاده- جنایات جنگی اسرائیل نقض قوانین کیفری بین‌المللی از جمله جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است که نیروهای دفاعی اسرائیل به ارتکاب جنایاتی شامل نسل کشی، بمباران منازل مسکونی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و... متهم هستند. مردم مظلوم فلسطین سال‌هاست درگیر جنایات این رژیم غاصب هستند.

از مهرماه سال گذشته مبارزان مقاومت در چارچوب عملیات طوفان الاقصی با پوشش رگباری موشک‌ها از نوار محاصره شده غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نفوذ کرده و در یک حمله غافلگیرانه بی‌سابقه توانستند شهرک‌ها و اماکن نظامی رژیم صهیونیستی در مجاورت غزه را تحت کنترل خود درآورند. این عملیات با نام رمز «طوفان الاقصی» که از سوی یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی به‌عنوان «تاریخی که در اسرائیل بدنام خواهد ماند» توصیف شده است، انعکاس عمیقی در داخل اراضی اشغالی داشته و همچنین باعث ایجاد نگرانی بین متحدان این رژیم چه در سطح منطقه و چه در سطح بین‌المللی شده است.

مقیاس و هماهنگی عملیات طوفان الاقصی حاکی از توانمندی عملیاتی جسورانه و تقویت شده از سوی مقاومت فلسطین است و تأثیر روانی ناشی از وضعیت موجود برای صهیونیست‌ها عمیق بوده و رژیم صهیونیستی با متزلزل شدن آنچه «برتری نظامی خود» می‌نامید، بدترین شکست استراتژیک خود را در برابر مقاومت فلسطین از زمان ایجاد آن در ۷۵ سال پیش تجربه می‌کند. این عملیات نه تنها قوانین تثبیت شده حاکم بر مناقشه استعماری را لغو کرده، بلکه بیهودگی رویکرد دیرینه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها را در چارچوب متغیر منطقه‌ای نیز برجسته کرده و نشان‌دهنده توانایی‌های روبه‌رشد مقاومت فلسطین برای تحقیر ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به شدت مورد حمایت آمریکا است.

با وجود جنایات این رژیم، در شرایطی که صهیونیزم بین‌المللی تلاش می‌کرد مسئله فلسطین و قدس را محدود به دنیای عرب کند، مسئله آزادی قدس از اولویت‌های سیاست خارجی امام راحل قرار گرفت و به همین دلیل آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام شد. حرکت امام(ره) در نامگذاری روز قدس توانسته مسئله فلسطین را از مسئله‌ای عربی و اسلامی به مسئله‌ای جهانی مبدل ساخت. امام‌ راحل با ابتکار نام‌گذاری روز جهانی قدس، از عموم مردم و دولت‌های اسلامی خواست همبستگی خود را برای کوتاه‌کردن دست اسرائیل غاصب و در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام کنند.

یکی از شهروندان شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی از روز قدس به عنوان روز تجهیز و مقابله مستضعفان با مستکبران و روز همت مسلمانان برای نجات قدس نام می برد و می گوید: روز قدس مختص دین و مذهب خاصی نیست و از آن همه مسلمانان است.

مرتضایی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از همه مردم مسلمان کشور و دنیا می خواهد با حضور خود در راهپیمایی روز قدس به دفاع از مردم مظلوم فلسطبن به پا خیزند.

وی حضور پررنگ مردم مسلمان دنیا در روزقدس را باعث دلگرمی مردم غزه و فلسطین دانسته و آن را باعث ایجاد امید و پیروزی مردم و جوانان غزه در این جنگ نابرابر عنوان می کند.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان درمیان نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گریزی به ابتکار عمل امام راحل در زمینه نامگذاری روز قدس می‌زند و می گوید: سال‌های زیادی است که مردم فلسطین از جنایات رژیم غاصب اسراییل رنج می برند.

رحمانی می افزاید: با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان و حضور گسترده مردم در راهپیمایی به مردم فلسطین نشان می‌دهیم که مسلمانان پشتیبان این مردم مظلوم هستند و به آنان برای آزادی قدس امید می دهیم.

وی به عملیات طوفان الاقصی توسط تعدادی از جوانان و شبه نظامیان غزه علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرده و می گوید: اسراییل به عنوان چهارمین ارتش مقتدر دنیا به پشتیبانی آمریکا در برابر تعداد اندکی از شبه نظامیان غزه شکست مفتضحانه ای خورد و هیبت پوشالی اش در هم شکست.

یکی از شهروندان بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه با افتخار در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنیم، ضمن تأکید بر اینکه روز قدس امسال از برکات عملیات طوفان‌الاقصی عظمت و سرافرازی خاصی پیدا کرده است، می گوید: آینده طوفان‌الاقصی و تداوم آن از جمله مسائلی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نقش و همکاری کشورهای مسلمان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نوفرستی از مردم می خواهد با هدف پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی شامل نسل کشی، کودک کشی، بمباران اماکن عمومی، بیمارستان ها، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک و... گسترده تر از سنوات گذشته در راهپیمایی روزقدس شرکت کنند.

غزه مرتبط با همه مسلمانان است

مولوی غلام‌حیدر فاروقی- امام جمعه اهل سنت بیرجند- هم در گفتگو با خبرنگار شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله غزه مربوط مربوط به شیعه و سنی نبوده و به همه مسلمانان تعلق دارد، می گوید: جای تأسف است که دو میلیارد مسلمان جهان در برابر جنایات صهیونیست بی تفاوت هستند.

وی با اشاره به این مهم که وظیفه همه مسلمانان است که در چنین موقعیت به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند، یادآور می شود: جنایات امروزه رژیم صهیونیستی در غزه در طول تاریخ بی سابقه بوده و مسلمانان حداقل می توانند برای آزادی غزه و فلسطین دعا کنند.

مولوی فاروقی اتحاد و انسجام مسلمانان دنیا را تنها راه نجات بیت المقدس عنوان کرده و ابراز امیدواری می کند: با اتحاد مسلمانان و پشتیبانی مردم غزه در آینده نزدیک شاهد پیروزی مردم مظلوم فلسطین باشیم.

وی گریزی به نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می زند و از همه مردم استان شیعه و سنی می خواهد در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

وی حضور مردم در راهپیمایی را به مثابه خنجری بر سینه دشمنان آمریکا، اسراییل و.. می داند.

عدم پایبندی اسرائیل به قواعد بین المللی

حجت الاسلام مصیب خزاعی- امام جمعه اسدیه- هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به آغاز طوفان الاقصی از ۶ ماه گذشته می گوید: دیدن جنایات اسرائیل، عملیات طوفان الاقصی، کشتار مردم بی دفاع، کودک کشی، بمباران اماکن عمومی و... چهره اسرائیل را بیش از پیش برای جهانیان نشان داد.

وی می افزاید: این جنایات همه حقوق بشر را زیر پا گذاشته و نشان می دهد اسراییل به قواعد بین المللی پایبند نیست.

حجت الاسلام خزاعی یادآورمی شود: حال که جامعه جهانی متوجه جنایت های اسراییل شده است باید با حضور در راهپیمایی این جنایات را محکوم کند در غیر این صورت در آینده این مشکل گریبانگیر دیگر کشورهای دیگر می شود.

وی از مردم استان به خصوص شهرستان دارالتقریب درمیان می خواهد با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس قدمی برای نابودی اشغالگران بردارند.

امام جمعه شهر اسدیه حمله به کنسولگری ایران در سوریه را از اقدامات و جنایت های اسرائیل برشمرده و می گوید: علاوه بر آن حمله تروریستی به مقر سپاه و کلانتری در چابهار نیز توسط سرپنجه های اسرائیل انجام شده است.

به گفته وی اگر اسرائیل فکر می کند با این اقدامات می تواند از انتقام ایران جلوگیری کند باید بداند اگر ایران در این زمینه تردید داشت با انجام جنایت تروریستی در چابهار ایران مصمم شده از اسرائیل انتقام بگیرد.

 وی ابراز امیدواری می کند: با پشتیبانی جامعه مسلمان از مردم غزه شاهد پیروزی جبهه حق و فلسطین در برابر رژیم غاصی و دیگر دشمنان باشیم.

تعلق قدس به همه مسلمانان

مولوی اسماعیل کاظمی- مدیر کانون فرهنگی و هنری خاتم النبی مسجد النبی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی از سرزمین فلسطین و قدس به عنوان سرزمینی مقدس برای مسلمانان نام برده و می گوید: این سرزمین با برکت بوده و مرکز رجوع پیامبران و دفن تعدادی از انبیا و پیامبران است.

وی می افزاید: مسجد الاقصی مورد احترام همه مسلمانان بوده و بعد از مسجد الحرام با ارزش ترین سرزمین است و مسلمانان نسبت به آن دغدغه خاص دارند.

کاظمی با بیان اینکه از دغدغه های مقام معظم رهبری این است که مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان است، می افزاید: در این مهم نگاه مربوط به شیعه و سنی نبوده و نگاه اسلام است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری خاتم النبی مسجد النبی بیرجند با بیان اینکه برای کمک به اسرائیل، آمریکا ارتش اولین قدرت نیز نمی تواند اقدامی انجام دهد، می گوید: رژیم غاصب با وجود حمایت آمریکا و دیگر دشمنان نمی توانند راه به جایی برده و به اهداف خود برسند.

وی تأکیدکرد: مردم و جوانان غزه با توکل به خدا، ایمان و پشتیبانی مسلمانان حرکت کرده و به دنبال سلاح و نیروهای ظاهری نیستند و امید است به زودی شاهد پیروزی مردم غزه باشیم.

وی خارج از دین و مذهب از جامعه شیعه و تسنن می خواهد با حضور گسترده در راهپیمایی باعث قوت قلب مجاهدان غزه باشند.

کد خبر 1757393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha