۱۵۱ ایثارگر در خراسان شمالی آسمانی شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۱۵۱ ایثارگر در خراسان شمالی سال گذشته آسمانی شدند و به سوی معبود پرکشیدند.

قاسم محمدزاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در سال ۱۴۰۲،  ۱۵۱ نفر از ایثارگران استان دعوت حق را لبیک گفتند و به سوی معبود پرکشیدند که از این تعداد چهار تن شهید، ۹۸ نفر والدین شهدا، ۷۱ نفر جانباز، هفت نفر همسر شهید و دو نفر فرزند شهید بودند.

 وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

محمدزاده عنوان کرد: تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران از برنامه های محوری بنیاد شهید در سال گذشته بوده است، بیان کرد: سال گذشته با بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگر دیدار شده که از این تعداد ۷۵۸ مورد توسط فرمانداران، یکهزار و ۳۱ مورد توسط ائمه جمعه و ۲ هزار و ۳۸۲ دیدار توسط مدیران ادارات انجام گرفته است.

محمدزاده خاطره نگاری را از دیگر اقدامات مهم فرهنگی بنیاد شهید خراسان شمالی برشمرد و بیان کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۱۱۱ مورد از خاطرات ایثارگران ثبت شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته از نقاشی دیواری سرداران شهید لشگر ویژه شهدا با ابعاد ۲۲۰ متر مربع نیز رونمایی شد که در این رابطه ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 1757656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha