نمایشگاه های قرآنی باید در فضاهای مردمی برپا شود| آغاز عملیات احداث پردیس سینمایی ساری در آینده نزدیک

معصومی گرجی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی نظیر نمایشگاه های رمضانیه قرآن و عترت باید در بین مردم و با محوریت مردم برگزار شود، گفت: نیاز بصری مخاطب در حوزه قرآن و عترت باید به زبان هنر با حض معنوی توأمان برآورده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهدی معصومی گرجی- رئیس حوزه هنری مازندران در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن دیار علویان ویژه ماه مبارک رمضان به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات برای پویایی هرچه بیشتر نمایشگاه های قرآنی اشاره و اطهار کرد:  باید برای ترویج و تبیین مفاهیم قرآن کریم در جامعه از ظرفیت رسانه بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینک زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی آموزه های قرآنی است، افزود: معتقدم برای انس بیشتر مردم با این مصحف شریف باید تولیدات هنری در این عرصه بیشتر شود.
معصومی گرجی گفت: تمام دستگاه ها تلاش کنند تولیدات چند رسانه‌ای و مکتوب از حوزه قرآن و عترت داشته باشند.
وی خاطرنشان شد: نیاز بصری مخاطب در حوزه قرآن و عترت باید با حض معنوی توأمان برآورده شود.
معصومی گرجی با تاکید براینکه مفاهیم قرآنی باید به صورت هنرمندانه عرضه شود، ادامه داد: تکرار این نمایشگاه ها ارزشمند خواهد بود.
وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی نظیر نمایشگاه های رمضانیه قرآن و عترت باید در بین مردم و با محوریت مردم برگزار شود، گفت: این نمایشگاه ها باید بیرون از فضای اداری و  در فضاهای خیابانی برپا شود.

معصومی گرجی اضافه کرد: اجرای نمایش های قرآنی  و نقالی باید با نمایشگاه قرآن همراه باشد.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه های فرهنگی هنری باید با هم افزایی و هم گرایی برای معرفی تازه های نشر در حوزه قرآن و عترت بسیج شوند.
معصومی گرجی باتاکید براینکه عمده آثار تولیدی حوزه هنری مازندران برپایه قرآن است، گفت: اخلاق، اخلاص و پاکی ها باید با اقتباس از قرآن در قالب تولیدات هنری به مردم معرفی شود.
رئیس حوزه هنری مازندران خاطرنشان شد: فرهنگ و هنر ریشه، اساس و پایه یک جامعه است باید تمامی برنامه  های سیاسی و اقتصادی با پیوست فرهنگی هنری انجام شود.
وی در سخنانش به آغاز عملیات احداث پردیس سینمایی ساری در آینده نزدیک اشاره کرد کرد افزود: شهرداری باید پروانه ساخت را صادر کند.
معصومی گرجی به رویکرد جدید پردیس سازی در حوزه هنری مازندران اشاره کرد و گفت:  سینماهای استان با ایجاد پردیس های سینمایی افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1757693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha