میزبانی مسجد جامع کرمانشاه از مراسم جزءخوانی قرآن بانوان

مدیر کانون تخصصی شهید اشرفی‌اصفهانی مسجد جامع کرمانشاه گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان محفل جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان در این مسجد در حال برگزاری است.

معصومه سلطان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کانون تخصصی بانوان در ماه رمضان، گفت: در طول تاریخ اسلام همواره مسجد به عنوان خانه خدا معرفی شده است که پایگاه عبادت است و جایگاهی برای رسیدگی به امور مسلمانان است لذا  ادای فریضه دینی، جلسات رسیدگی به مشکلات، قضاوت و برقراری عدالت از جمله فعالیت های مهمی هستند که از ابتدا در مساجد انجام شده است.

مدیر کانون تخصصی شهید اشرفی اصفهانی مسجد جامع کرمانشاه افزود: همواره سعی شده است در مسجد به عنوان مرکزی برای شکوفایی جامعه اسلامی فضای مناسبی برای نماز جماعت فراهم شود و مهمترین پایگاه تربیتی و مرکز آموزشی به خصوص برای آموزه های دینی باشد در ماه مبارک رمضان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: در سراسر دنیا شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان شور و هیجان دیگری دارد. در شب های ماه رمضان نماز به جماعت همراه با سخنرانی است همچنین در اکثر مساجد دوره های تفسیر قرآن و مراسم قرائت دعاهای مخصوص این ماه برگزار می شود.

برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم ویژه خواهران درمسجد جامع کرمانشاه

سلطان آبادی تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزش احکام نماز و روزه ویژه دختران اولی، همکاری در برگزاری اعتکاف دانش آموزی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم با شکوه جشن میلاد امام حسن (ع) به صورت همزمان در شب میلاد، اجرای طرح سفره کریمانه در قالب اطعام نیازمندان از دیگر برنامه های این کانون ها در ایام ماه مبارک رمضان است.

مدیر کانون تخصصی شهید اشرفی اصفهانی مسجد جامع کرمانشاه با اشاره به برنامه های شب های قدر مسجد جامع کرمانشاه، اظهار کرد: ویژه برنامه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه حضرت حجت‌الاسلام غفوری، حضرت آیت الله محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم  برگزار شد.

برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم ویژه خواهران درمسجد جامع کرمانشاه

کد خبر 1757716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha