۶۵۹ هزار مسافر در خراسان جنوبی اقامت کردند

شاهوردی گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری حدود ۶۵۹ هزار و ۵۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاهوردی امروز ظهر (۱۸ فروردین) در شورای اداری استان اظهار کرد: طرح ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران همکاری دارند.

وی افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری پنج میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۵۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی  در ادامه گفت: در مدت یاد شده بیش از ۶۵۹ هزار و ۵۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

شاهوردی بیان داشت: در این مدت یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۷۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.

وی از جان باختن ۱۴ نفر بر اثر تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ۵۰ درصد فوتی تصادفات در خراسان جنوبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در حوزه تصادفات درون شهری هم یک نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باخت که نسبت سال قبل ۵۰ درصد کاهش دارد.


شاهوردی با بیان اینکه خراسان جنوبی از ابتدای طرح نوروزی با مجروحیت ۲۰۰ نفر در جاده‌های استان، رتبه اول کشور را در کاهش مجروحین رانندگی کسب کرده‌ است، تصریح کرد: در زمینه تصادفات درون شهری هم با ۱۳۸ نفر مجروح استان رتبه سوم کشوری از نظر کاهش تعداد مجروحین هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۶ وسیله نقلیه غیربومی در طرح نوروزی امسال در استان تردد داشته‌اند، بیان کرد: در طرح نوروزی امسال بیش از ۹۴ هزار و ۲۹۳ نفر از خدمات کمیته امداد و نجات بهره‌مند شده‌اند،

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی ۵۶ کمپ استقرار مسافر در خراسان جنوبی و اینکه نسبت به سال قبل رشد ۵۶ درصدی دارد، عنوان کرد: در سال جاری در ۳۹ نقطه استان نصب سیاه چادر عشایری را داشته‌ایم که در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار بوده‌است.

شاهوردی گفت: در کمیته تنظیم بازار هم ۲ هزار و ۹۸۵ مورد بازدید از مراکز عرضه کالا و خدمات انجام شد.

کد خبر 1757753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha