اقدامات فرهنگی در حوزه  فرزندآوری در سطح جامعه  تقویت شود

حجت الاسلام مطیعی گفت: اقدامات فرهنگی مناسب در حوزه ترغیب و ترویج فرزند آوری در سطح جامعه باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسام مرتضی مطیعی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم استان سمنان در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس گفت:  مساله جمعیت ما در استان از بحران گذشته و نیاز به توجه جدی دارد وبایستی مطالب و مباحث بیان شده با یک دغدغه جدی، عملیاتی شود.

وی با تأکید براینکه اقدامات فرهنگی مناسب در حوزه ترغیب و ترویج فرزند آوری در سطح جامعه باید تقویت شود ادامه داد: توسط دولت سیزدهم تسهیلات متعددی در خصوص حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و افزایش نرخ فرزند آوری در نظر گرفته شده که ضرورت دارد در استان از این مهم به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد: در بحث اعطای زمین و تسهیلات فرزند آوری دقت صورت گیرد تا بهترین امکانات و فرصت ها را برای متقاضیان این حوزه در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان روایات و احدایث بسیاری در خصوص مباهات ائمه‌ معصومین(ع) و پیامبر مکرم اسلام(ص) به بحث فرزند آوری وجود دارد که نیاز است در این حوزه تبیین صورت گیرد.

وی با یادآوری این مطلب که این خطه جزو استان‌های دارای پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت است  بیان کرد:باید در زمینه فرزندآوری بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به پیامدهای منفی کاهش جمعیت گفت: افزایش سالمندان، افزایش مهاجرت، ضعیف شدن قوای دفاعی و ...از پیامدهای منفی کاهش جمعیت است.

امام جمعه سمنان بر لزوم توجه بیشتر به جهاد تبیین تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این بخش ضروری و کلید موفقیت و مقابله با دسیسه های دشمن است.

جوانی جمعیت اولویت استان در سال جاری است

سید محمد رضا هاشمی- استاندار سمنان  نیز دراین جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی و پر شور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: استان سمنان بر اساس گزارش های اعلامی، از استان های پیر کشور بوده و در خصوص نرخ فرزند آوری و جوانی جمعیت اقدامات باید به صورت ویژه پیگیری و عملیاتی شود.

وی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و دولت سیزدهم نیز به صورت تمام قد با ارائه بسته ها و تسهیلات مناسب در راستای افزایش نرخ فرزند آوری و جوانی جمعیت ورود کرده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: در حوزه قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با تصویب قانون مرتبط با این حوزه، خلاء و کمبودی وجود ندارد.

استاندار سمنان گفت: مباحث مهم استان از جمله آب و مسکن و سایر موارد پیگیری خواهد شد، اما بحث فرزند آوری و جوانی جمعیت حائز اهمیت بیشتر و ویژه بوده که دستگاه های اجرایی و عضو ستاد باید بیش از پیش پای کار باشند.

کد خبر 1757754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha