مساجد در اولویت صدور سند مالکیت/ رسیدگی به مشکلات ثبتی نمازگزاران در شب‌های رمضان

اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد را در ماه مبارک رمضان اجرا و نسبت به نقشه‌برداری رایگان و قرار دادن مساجد در اولویت صدور سند مالکیت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ برای نخستین بار در سطح کشور، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان  کرمان اقدام به اجرای طرح " ۳۰ شب، ۳۰ مسجد" شامل میز خدمت و ملاقات عمومی در ماه مبارک رمضان کرد.
در این طرح که ارتباط بی واسطه مردم محلات مختلف از طریق مسجد به عنوان حلقه وصل مسئولان و مردم؛ با مدیرکل ثبت اسناد فراهم می‌شود، به مشکلات ثبتی نمازگزاران و مساجد رسیدگی می‌شود.
بر این اساس؛ قبل از حضور در مساجد هدف، اطلاع‌رسانی به مردم محله انجام و به مشکلات ثبتی آنان رسیدگی می‌شود؛ برخی مراجعین نیاز به راهنمایی و ارائه مشاوره و معاضدت حقوقی و ثبتی دارند و برخی هم مشکلاتی دارند که دستور مقتضی ذیل درخواست آنان صادر می‌شود.

مساجد در اولویت صدور سند مالکیت/ رسیدگی به مشکلات ثبتی نمازگزاران در شب‌های رمضان


اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نسبت به نقشه‌برداری رایگان و قرار دادن مساجد در اولویت صدور سند اعلام آمادگی کرده است.

سند مالکیت حدنگار مسجد امام سجاد علیه السلام تحویل هیئت امنا شد

در راستای اجرای این طرح، شنبه شب(۱۸ فروردین) با حضور سیدمهدی هاشمی، مدیرکل ثبت استان در مسجد امام سجاد(علیه‌السلام) خیابان خوارزمی به مسائل و مشکلات ثبتی نمازگزاران رسیدگی شد.
حجت‌الاسلام مرعشی، امام جماعت مسجد امام سجاد (علیه‌السلام) از اقدامات مجموعه ثبت اسناد و املاک کرمان در زمینه هویت‌بخشی به اراضی و املاک قدردانی کرد و اهتمام به حضور بی‌واسطه در بین مردم را تحسین‌برانگیز دانست که باعث ارتقای رضایتمندی عمومی و همدلی مردم با مسئولین می‌شود.
در حاشیه این مراسم، سند مالکیت حدنگار این مسجد که پس از وقفه طولانی ۵ ساله در روند صدور به دلیل مسائل فنی و حقوقی، با پیگیری‌های اخیر اصغر نارویی، رئیس اداره ثبت منطقه یک و دستور ویژه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان صادر شده بود نیز تحویل هیئت امنا شد.

کد خبر 1757770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha