ایجاد وحدت استانی در جامعه راهبرد خبرنگاران باشد

قناعت با بیان اینکه ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد خبرنگاران باشد، گفت: تقابل بعضی از شهرهای استان برای جذب امکانات و یا برخی خواص و مدیران بی‌مورد است البته رقابت تا حدی قابل قبول است اما نباید منجر به تقابل برای عدم توسعه استان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۱۹ فروردین) در دیدار با جمعی از خبرنگاران دانش آموز در استان بر اشرافیت و شجاعت در دانش‌آموزان برای انجام کارهای به ویژه در حرفه خبرنگاری تأکید کرد و اظهار کرد: خبرنگاران پانا نباید خود را متوقف به حوزه آموزش و پرورش کنند بلکه با مطالعه و رصد فضای مجازی و رسانه‌ها باید سطح فعالیت خود را برای آگاهی و مطالبه‌گری ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع‌بینانه مسائل را دنبال کنند، ادامه داد: همچنین خبرنگاران باید به اولویت‌های استان، کشور و بین المللی توجه کنند و انعکاس دهند.

استاندار خراسان جنوبی بر وحدت استان و تقویت آن در تأکید کرد و گفت: تقابل بعضی از شهرهای استان برای جذب امکانات و یا برخی خواص و مدیران بی‌مورد است البته رقابت تا حدی قابل قبول است اما نباید منجر به تقابل برای عدم توسعه استان شود لذا ایجاد وحدت استانی در جامعه باید راهبرد خبرنگاران باشد.

قناعت به تلاش‌های دشمنان برای تقابل رسانه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید تلاش کنند تا در جنگ نرم و ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند، نقش سرباز را برای دشمن ایفا نکنند و به دنبال منافع انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران باشند.

وی به جنایات و نسل‌کشی اسرائیل و استکبار جهانی در غزه و ایران اشاره کرد و یادآور شد: انگلیس خبیث در جریان جنگ جهانی اول نه تنها بخشی از ایران را اشغال کرد، بلکه با ایجاد قحطی مصنوعی ۹ میلیون هموطن ایرانی را بر اثر گرسنگی و بیماری کشت.

استاندار در ادامه از خبرنگاران خواست موضوعات مهم توسعه‌ای استان را پیگیری کنند و بیان کرد: احداث راه آهن از پروژه های مهم استان بوده که بزرگترین طرح زیرساختی کشور محسوب می‌شود که اکنون در مرحله زیرسازی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

استاندار خراسان جنوبی از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد و افزود: این پروژه تا پایان ۱۴۰۴ اجرایی می شود.

قناعت با اشاره به اینکه مصرف سالانه آب در استان ۵۵ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: سهم استان از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان در فاز نخست ۶۰ میلیون متر مکعب است.

وی اظهار کرد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه هم یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام در خراسان جنوبی است که فاز نخست با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال آماده افتتاح می‌شود و همزمان فاز دوم عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه نیز با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم، عنوان کرد: همچنین از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت احداث شده اما در طول این ۲ سال اخیر عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.

کد خبر 1757788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha