دنیا را به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دعوت می‌کنیم

حجت‌الاسلام ذاکر گفت: بر اساس مبنای دینی و انسانی و نیز مبانی فقه فقه جعفری در راستای دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و استفاده از آن برای بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها تلاش می‌کنیم.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با گرامیداشت سالروز ملی فناوری هسته ای گفت: ایران، انرژی هسته ای صلح آمیز را در راستای ارتقای دانش پزشکی، صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می دهد تا مشکلات بشر را حل نماید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مبنای دینی و انسانی و بر مبنای فقه مقام معظم رهبری و فقه جعفری در راستای دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز و استفاده از آن برای بهبود کیفیت زندگی انسان ها تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه دنیا را به استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز دعوت می کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان چون خود با نیات و مقاصد سوء از فناوری هسته ای هسته ای بهره می گیرند لذا تلاش می کنند سایر کشورها به این فناوری دست نیابند تا منافع آنها به چالش نیفتد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل بازدارنده کشورهای غربی در دستیابی ایران و سایر کشورها به فناوری هسته ای، تصریح کرد: کشورهای غربی به دنبال آن هستند تا با ابزار فناوری هسته ای، سایر کشورهای دنیا را استثمار کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای فناوری هسته ای نخبگان کشور، گفت: هدف کشورهای غربی از انحصارطلبی و اختصاصی سازی در حوزه فناوری هسته ای این است که منافع آنها تحت شعاع قرار نگیرد و از طرفی دنیا در این عرصه وابسته به دانش آنها باشند.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به محدود بودن منابع انرژی فسیلی، تصریح کرد: با توجه به محدود بودن منابع انرژی فسیلی، دستیابی به فناوری روز به ویژه در فناوری هسته ای اهمیت ویژه ای دارد چرا که از این طریق می توان بخشی از انرژی را تامین کرد.

کد خبر 1758037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha