بیش از ۹۰ جلسه قرآن خانگی در لامرد فعال است

حجت الاسلام موسوی گفت: در بحث قرآنی کارهای خوبی در لامرد انجام شده و اکنون بیش از ۹۰ جلسه قرآن خانگی در این شهرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار شبستان فارس، نشست شورای عالی قرآنی شهرستان لامرد با حضور حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد، حجت الاسلام سید جواد موسوی مسئول قرارگاه قرآنی شهرستان لامرد و فعالین عرصه قرآنی شهرستان در دفتر امام جمعه شهرستان لامرد برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی دبیر شورای عالی قرآنی شهرستان لامرد گفت: در بحث قرآنی کارهای خوبی در لامرد انجام شده که پرورش قاریان و حافظان کشوری در شهر را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه گروه قرآنی اسراء تربیت کننده حافظان و قاریان برتر شهرستان لامرد است، افزود: بیش از ۹۰ جلسه خانگی در این شهر در حال برگزاری است.

موسوی بااشاره به برگزاری مسابقات قرآنی آموزش و پرورش و کسب رتبه برتر ۱۱۹ نفر از دانش آموزان، اذعان کرد: چشم انداز ما این است ۵۰ نقطه قرآنی را در شهرستان لامرد داشته باشیم.

در این دیدار حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد با ابراز خوشنودی از حرکات قرآنی در شهرستان لامرد گفت: امید است توفیق خدمت به قرآن را نصیب ما کند و بتوانیم در این مسیر قدم های خوب و بهتری را برداریم.

وی با اشاره به سابقه لامرد در امور قرآنی خاطرنشان کرد: از قدیم الایام مکتب خانه هایی داشتیم که در حسینیه ها برگزار می شد و دانش آموزان نیز در تابستان در آن جا فعالیت قرآنی داشتند.

امام جمعه لامرد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هر حسینیه مراسم قرآن خوانی به همراه تفسیر و بیان احکام را دارند، گفت: ما دوست داریم به سمت یک منطقه قرآنی پیش برویم و ظرفیت های خوبی هم در این زمینه داریم و زیر ساختهای این کار را هم داریم.

در ادامه حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز با اشاره به مغتنم بودن این دورهمی ها در بحث مسائل قرآنی و فرهنگی اظهار کرد: دورهم نشینی برای کارهای قرآنی و فرهنگی بسیار با برکت است و باید این فرصت ها را مغتنم شمرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: اگر اراده ها در زمینه های قرآنی و فرهنگی راسخ تر باشد نتایج بهتری هم می توانیم بگیریم.

وی افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید جلسات خانگی قرآن کریم و مساجد قرآنی را پیگیری کنیم که این دو امر سازنده و حرکت دهنده مسائل معنوی کشور بوده و ای کاش در این دو زمینه کوتاهی و غفلت نمی شد. 

عضو میز قرآنی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید به تاریخ قرآنی شهر لامرد نگاه کنیم و ببینیم اگر این فعالیتهای قرآنی در این شهرستان وجود نداشت مسائل فرهنگی ما به کجا می رسید.

حجت الاسلام حسینی گفت: برنامه مشابهی در سطح کشور در همین قالبها در حال برگزاری است و چه خوب و عالی می شود که برگزار کنندگان این مراسمات مشترک در کنار همدیگر قرار بگیرند و از ایده ها و نظرات یکدیگر برای بهبود بخشیدن به برنامه های قرآنی در شهرستان استفاده کنند.

خبرنگار/ محمود صابری زاده

کد خبر 1758061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha