کوتاهی خدمات‌رسان‌ها، عامل تاخیر در تحویل مسکن در شهرهای جدید

اسدی گفت: کوتاهی خدمات‌رسان‌ها، عامل تاخیر در تحویل مسکن در شهرهای جدید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، شهرهای جدید به منظور سرریز جمعیتی شهرهای بزرگ تشکیل شده به طوری که در استان مرکزی نیز دو شهرجدید امیرکبیر و مهاجران طی سال های گذشته پایه گذاری و در حال ساخت مسکن و شهرسازی هستند.

این درحالیست که در ماه های گذشته چندین پروژه مسکن در شهرهای جدید استان مرکزی ساخته و آماده تحویل گردیده که به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی به دلیل برخی ناهماهنگی و عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان همچون آب وفاضلاب معطل مانده است.

 سعید میرزائی همچنین به همراهی خوب برق و گاز در ارائه خدمات به واحدهای مسکونی ساخته شده نیز اشاره کرد و گفت: عدم انجام امور از سوی آبفا عاملی در تاخیر تحویل واحدهای مسکونی مهاجران و امیرکبیر است.

وی بیان کرد: مسئله مسکن در شهرهای جدید موضوع با اهمیتی بود که سبب شد به دنبال نشست قرارگاه نهضت ملی مسکن، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسان با حضور در شهرجدید مهاجران ضمن بازدید از وضعیت پروژه ها نسبت به حل مشکلات تصمیم گیری کنند.

علی اکبر اسدی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی در حاشیه بازدید از پروژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرجدید مهاجران اظهار داشت: این پروژه روند خوبی داشته که بخشی از آن تکمیل و آماده افتتاح و تحویل است اما شرکت آبفا هنوز اقدام به ارائه خدمات لازم نکرده که همین امر سبب تاخیر در روند تحویل شده است.

وی افزود: بخشی از پروژه ها برای دهه فجر آماده تحویل بوده که عدم همراهی دستگاه خدمات رسان باعث شده کار زمین بماند بنابراین برنامه زمان بندی اعلام می شود تا در اسرع وقت آبفا نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز اقدام کند.

کوتاهی خدمات‌رسان‌ها، عامل تاخیر در تحویل مسکن در شهرهای جدید

 در ادامه مسئولان از پروژه لاله علوی شهرجدید مهاجران نیز بازدید کردند.

 
به گفته پیمانکار و مشاهدات میدانی مسئولان بخشی از پروژه برای ۲۲ بهمن سال قبل آماده تحویل و بهره برداری بود ولی به دلیل عدم خدمات دهی آبفاکار روی زمین مانده بود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی در جریان این بازدید نیز ضمن دستورات لازم، به ارائه جدول زمانبندی برای تحویل واحدها از سوی پیمانکار پرداخت.


سعید میرزائی، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در مجموعه شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر براساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران برنامه ریزی شده تا روند تکمیل و تحویل پروژه ها سرعت بگیرد زیرا سرعت گرفتن پروژه ها سبب خواهد شد زمان تحویل نیز کاهشی شده و درنهایت شاهد رضایت اجتماعی مردم باشیم.


وی افزود: بخشی از این پروژه ها میراث دولت قبل است که باحداقل پیشرفت فیزیکی تحویل ما شده و از روزی که مسئولیت در این دولت تحویل شد، تلاش کردیم تا کار تکمیل پروژه ها در کنار نهضت ملی مسکن که از برنامه های محوری دولت سیزدهم بود با شتاب بیشتری اجرا شود.


میرزائی عنوان کرد: با تلاش همکارانم در مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید استان خوشبختانه با سرعت کارها دنبال شده اما انتظار بود همانطور که شرکت توزیع برق و شرکت گاز همراهی خوبی در روند ارائه خدمات داشتند شرکت آبفا نیز همراهی داشته باشد ولی متاسفانه با برخی عدم همراهی ها کار تحویل پروژه نیز با تاخیر همراه شده است.


وی اضافه کرد: البته باهماهنگی صورت گرفته با معاونت عمرانی و راه و شهرسازی تمام تلاش خود را به کارخواهیم برد تا بتوان کارها را به پیش ببریم و با ارائه خدمات مطلوب به مردم کام آنها را شیرین سازیم.

کد خبر 1758099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha