دانشگاه‌ها ایده و راهکارهای عملیاتی برای مسائل کلان استان ارائه دهند

قناعت با بیان اینکه تعامل جامعه دانشگاهی و بخش مدیریتی استان باید افزایش یابد، گفت: مدیریت دانشگاهی استان باید برای مسائل کلان و فعال‌سازی ظرفیت‌های استان ایده‌ها و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز(۲۰ فروردین) در نشست هم‌اندیشی نقش آموزش عالی در سال جهش تولید با مشارکت مردم از استاد دانشگاه و حوزه به عنوان امام جاعت فکری جامعه تعبیر کرد و گفت: برای اینکه جامعه به رشد و بالندگی، پویایی و نشاط و پیشرفت دست پیدا کند باید امام فکری جامعه هم دارای اهداف جامع‌نگر و پوینده باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و چالش‌های مطرح شده توسط دانشگاهیان در این جلسه، افزود: این دغدغه‌مندی نسبت به مسائل سطح دانشگاه‌ها حائز اهمیت است و باید عالمانه و واقع‌بینانه به آن پرداخته شود اما انتظار است فرهیختگان دانشگاه‌ها حرف نو و جدید بیان کنند و به مسائل کلان استان بپردازند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تعامل جامعه دانشگاهی و بخش مدیریتی استان برای تمرکز بر موضوعات کلان و زیرساختی باید افزایش یابد، گفت: مرز یک ظرفیت بزرگ در استان خراسان جنوبی است که باید جامعه دانشگاهی پیشنهاداتی برای بهره‌وری بیشتر از آن مطرح کنند.

قناعت در ادامه معدن را از دیگر ظرفیت‌های مهم استان دانست و ادامه داد: خام‌فروشی از مهم‌ترین مشکلات حوزه معادن بوده که البته در حال حاضر برخی هلدینگ‌های بزرگ وارد گود شده‌اند اما کافی نیست و انتظار می‌رود دانشگاهیان در این راهکار عملیاتی ارائه دهند.

وی سه وظیفه اصلی دانشگاه‌ها از نگاه رهبری اشاره کرد و گفت: تربیت عالم، تولید علم و جهت دادن به این دو عرصه سه وظیفه مهم دانشگاه‌هاست که باید بیشتر در این حوزه‌ها متمرکز شوند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: خودشیفتگی و رواج ناامیدی از روش‌های غلط بوده که باید اصلاح شود پس باید جهت‌دهی بر اساس سیاست‌های کلی نظام در دانشگاه‌ها دنبال شود.

قناعت یادآور شد: سخت‌ترین کار مدیریت جنگ بود که با مبانی دینی پیش رفت و اقتدار کشور را در دوران دفاع مقدس نشان دادیم اما در حوزه اقتصاد مشکلاتی داریم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری از اشکالات جدی است که باید بیشتر مورد قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت دانشگاهی استان باید برای فعال‌سازی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ایده‌ها و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند، گفت: اقدامات زیرساختی خوبی در دولت سیزدهم برای استان خراسان جنوبی انجام شده که باید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود.

استاندار خراسان جنوبی به یکی از همین ایده‌های عملیاتی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در طرح نوروزی کاهش تصادفات در استان را شاهد بودیم که حاصل ایده ارائه شده برای برپایی سیاه چادرها در حاشیه شهرها برای استراحت موقت رانندگان بود.

قناعت در پایان تأکید کرد: ارائه ایده‌ها و راهکارهای عملیاتی مهمترین نقش آموزش عالی در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

کد خبر 1758114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha