۵۰ پایگاه آماده جمع آوری فطریه مردم شیروان است

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان گفت: ۵۰ پایگاه، آماده جمع آوری فطریه مردم این شهرستان است تا مبالغ جمع آوری شده در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

اصغر نورمحمدیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد پایگاه شهری و روستایی است که در امر جمع آوری فطریه و کفاره، ۶۰ نفر عوامل اجرایی با این نهاد همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع کل پایگاه های جمع آوری فطریه این شهرستان شامل پایگاه شهری زیرنظر کمیته امداد،  مراکز نیکوکاری و پایگاه روستایی است که زیر نظر دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی فعالیت و مشارکت دارند.

نورمحمدیان با بیان اینکه این پایگاه ها تا ۱۰ روز فعالیت خواهند کرد و زکات فطره را جمع آوری می‌کنند، عنوان کرد: همچنین با فعال شدن منوی پرداخت فطریه و کفاره بر روی دستگاه کارتخوان نانوایی این امکان پرداخت وجود دارد و هر نانوایی یک پایگاه پرداخت فطریه است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان با اشاره به تسهیل فرآیند پرداخت فطریه بیان کرد: کدهای آسان پرداخت برای مردم پیش‌بینی‌شده و مردم می‌توانند با شماره‌گیری# ۰۵۸*۸۸۷۷* فطریه خود را پرداخت کنند.

 نورمحمدیان با بیان اینکه همچنین در این راستا چهار شماره کارت به صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است، افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات،۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

 به گفته وی میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۵۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آنها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۵۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۵۰ هزار تومان، کفاره غیر عمد ۱۵ هزار تومان و کفاره عمد ۹۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام شده است.

هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

کد خبر 1758143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha