اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست

دریایی گفت: هنر با زندگی مردمان این سرزمین عجین شده است و قطعا هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: بیستم فروردین سالروز شهادت سید اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی به نام‌ روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم رسمی کشور گنجانده شده تا ضمن گرامیداشت یادو خاطره این شهیدوالامقام،به آنچه غایت انقلاب اسلامی از زبان شیوا و انسان ساز هنر است نیز توجه و اهتمام ویژه‌ای شود.

وی افزود: این روز در استان فرهنگی کردستان جایگاه والایی دارد، چرا که هنر با زندگی مردمان این سرزمین عجین شده است و قطعا معنای مفهومی هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد،ماندنی نیست را تداعی خواهد کرد.

وی ضمن تبریک این روز به خانواده ساعی و پویای فرهنگ و هنر کردستان به ویژه هنرمندان صاحب اندیشه و قلم،بر ضرورت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی با زبان هنر تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد:  همراهی و همدلی برای حل مسائل مرتبط با نحوه جهش تولید با مشارکت مردم در این برهه تاریخی که پیام انقلاب اسلامی جهانی و دشمنان این مرز و بوم زبون و خوارتر از همیشه را به تصویر می‌کشد ضروری است.

دریایی تصریح کرد: زیست بوم کردستان با وجود سرمایه‌های اجتماعی مدافع حریم و حرم ولایت به خوبی ضمن ترویج فرهنگ مقاومت بر صیانت از روح تعهد، کرامت و صداقت در تحویل گوهر تابناک هنر به نسل آتی این سرزمین همت می‌گمارند و هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای نمایش افتخارات یکسال گفتمان مذکور است.

وی اضافه کرد: هنر در کردستان به معنای ناب آن مکتب اصالت و فرهنگ در لوای عزت،اقتدار و انسانیت است و این مهم همان دمیدن روح تعهد در کالبد انسان ها است.

کد خبر 1758145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha