مناسبت‌های مذهبی فرصت جلب مشارکت مردم است

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه مناسبت‌های ملی مذهبی بهترین فرصت برای جلب مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف به ویژه تولید است، گفت: در مراسمات مختلف که به نوعی مخاطبان ما مردم هستند، باید اهمیت جهش تولید با مشارکت مردم را تبیین و مردم را به مشارکت در تولید تشویق کنیم.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی جهت تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری، شعارهای سال را اقتصادی اعلام می کنند این یعنی توجه به اقتصاد از مسائل مهم کشور است که دشمن نیز روی آن سرمایه گذاری می کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: تحریم اقتصادی و ایجاد موانع و مشکلات اقتصادی به گونه ای است که باید از تمام جهات در کشور مستقل شویم و روی پای خودمان بایستیم به گونه ای که تحریم ها و تهدیدهای دشمن هیچ اثری روی ما نداشته باشد.

وی تصریح کرد: استقلال اقتصادی و بی اثر شدن تهدیدات و تحریم های دشمن زمانی رخ می دهد که از نظر تولید و اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حجت الاسلام محمودی افزود: به لطف الهی طی سال های اخیر، اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی کشور رخ داده است که از آن جمله می توان به عدم وابستگی به نفت، افزایش صادرات غیرنفتی، رونق تولید در حوزه های مختلف اشاره کرد.

وی با اشاره به موانع پیش روی جهش اقتصادی کشور گفت: برخی موانع باعث شده است تا جهش مورد انتظار در حوزه اقتصادی رخ ندهد بنابراین زمانی جهش تولیدی و اقتصادی رخ می دهد که مردم در میدان تولید باشند و مسئولان موانع را به معنای واقعی کلمه برطرف کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: در بسیاری مواقع مشاهده می کنیم که مردم در میدان هستند اما موانع همچنان وجود دارد به عنوان مثال یکی از موانع پیش روی تولید، نظام بانکداری است. بانک ها باید به این باور برسند به تولیدات کمک کنند.

وی با اشاره به نقش نظام بانکداری در جهش تولید و رونق اقتصادی گفت: پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید کننده از جمله اقداماتی است که نظام بانکداری کشور در راستای رونق اقتصادی و جهش تولید می تواند انجام دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، تسهیل در صدور مجوزها و نظارت بر تولید را از عواملی برشمرد که به میدان آمدن مردم و افزایش مشارکت آنها در امر تولید کمک می کند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردم در تولید، گفت: در قالب بیانیه ها، تولید محتوای فرهنگی و تبیین اهمیت مشارکت مردم در تولید از سوی مبلغان اعزامی به سراسر کشور می توان مردم را برای حضور و مشارکت بیشتر در میدان تولید تشویق کرد.

وی تصریح کرد: در مناسبت های انقلابی، تریبون نظام جمهوری اسلامی هستیم و مردم به تریبون ما اعتماد می کنند و توجه دارند بنابراین می توانیم از ظرفیت استفاده کنیم؛ به عنوان مثال، بیانیه روز قدس با دنیا حرف می زند، محتوای برنامه های دهه فجر، فضای داخل و خارج کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و متوجه مسائل راهبردی و سیاست گذاری ها می کند.

حجت الاسلام محمودی یادآور شد: در مراسمات مختلف که به نوعی مخاطبان ما مردم هستند، باید اهمیت جهش تولید با مشارکت مردم را تبیین و مردم را به مشارکت در تولید تشویق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جهت تبیین و فرصت سازی برای مشارکت مردم در تولید برنامه هایی داریم؛ در حوزه فرصت سازی می توانیم بگوییم که برای مثال ۲۲ بهمن یک فرصت است برای نمایاندن تولید، زمانی که می گوییم از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی باید به نمایشگاه دستاوردهای انقلاب تبدیل شود به این معنی است که تولیدکننده محصول خود را در این فضا به مردم عرضه کند. زمانی که تولید صورت گرفت باید در یک بستری ارائه و عرضه شود که مراسم های ملی و مذهبی یک فرصت هستند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

کد خبر 1758216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha