وداع مسلمانان رم با ماه رمضان با برپایی بزرگترین ضیافت افطاری

مسلمانان رم ایتالیا به رسم هرساله ماه مبارک رمضان را با برپایی بزرگ‌ترین سفره افطاری و با حضور مسلمانان و مردم ایتالیا و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی این کشور به پایان رساندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوفد؛ «افطاری برادری» رسم سالانه ای است که مسجد الهدی در رم ایتالیا آن را برگزار می کند، جامعه مسلمانان رم، پایتخت ایتالیا، با مشارکت در ضیافت رمضانی و با جمع شدن بر سر بزرگ ترین سفره رمضانی شهر رم این ماه مبارک را به پایان رساندند.

این ضیافت در حیاط کلیسای «سن فلیس» یکی از بزرگ ترین کلیساهای پایتخت ایتالیا برگزار شد .این یک سنت سالانه است که مدیریت مسجد سال هاست به برگزاری آن علاقه مند بوده و سال به سال با موفقیت چشمگیری همراه بوده است.

 میدان کلیسا مملو از حضور اعضای جامعه مسلمانان و جامعه ایتالیایی در رم و شماری از شخصیت های سیاسی و مذهبی  و اجتماعی ایتالیا و اعضای شهرداری رم است. برخی از آنها گل‌های رز را برای تجلیل از جامعه مسلمانان به نشانه نزدیکی با اعضای جامعه مسلمانان ایتالیا و جامعه ایتالیا در دست داشتند.

شاید بارزترین ویژگی این مراسم حضور گسترده مردان و زنان جوان از نسل جدید جامعه مسلمانان رم است که تمایل به همراهی دوستان ایتالیاتی خود هستند تا به آنها فرصت آشنایی با آداب و رسوم مسلمانان به ویژه آداب رمضانی را فراهم کنند.

IMG-20240407-WA0022

در صحنه ای قابل توجه، اذان مغرب در داخل میدان کلیسا طنین انداز شد و پس از آن نمازگزاران برای اقامه نماز مغرب در همان میدان در میان استقبال و احترام ایتالیایی های شرکت کننده به  شعائر اسلامی به صف ایستادند.

«زینب محمد» از اعضای شورای اداری مسجد الهدی و یکی از فعالان عرب در ایتالیا درباره هدف برگزاری این مراسم، گفت: هدف اولیه آن گرد هم آوردن اقلیت عرب و مسلمان در یک سفره به منظور شکستن احساس بیگانگی آنها و تلاش برای ایجاد فضای ماه مبارک است.

 زینب محمد با توجه به اهمیت شعار «افطار برادری» گفت: اسلام دین مداراست و بر اصل برادری و مدارا با سایر عقاید دیگر تاکید دارد و شاید حضور گسترده اعضای جامعه ایتالیا به استناد به ستایس شخصیت های سیاسی ایتالیا از این مراسم دلیل روشنی بر موفقیت پیام و شعار این رویداد سال به سال است.

IMG-20240407-WA0006

«شیخ محمد بن محمد» امام جماعت مسجد الهدی تاکید کرد:هدف و شعار این رویداد ایجاد پل های ارتباطی با جامعه ایتالیا و تلاش برای آشنایی آنها با فرهنگ عربی و اسلامی و ایجاد نوعی تبادل فرهنگی و تمدنی سازنده و صدور تصویری مثبت از دین اسلام است.

وی تاکید کرد: سالیان متمادی است که افطار برادری سالانه به محل ملاقات اعضای جامعه مسلمانان و جامعه ایتالیا تبدیل شده است.

IMG-20240407-WA0011

کد خبر 1758313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha