ارتقای فرهنگ، مطالبه ای که نباید بر زمین بماند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: انتظار مقام معظم رهبری از مردم جیرفت به طور خاص جنوب کرمان ارتقای فرهنگ است پس فرهنگ ما باید به اندازه ای ارتقا یابد که افتخار کنیم که این ارتقای فرهنگ از حضور با خیر و برکت رهبری و علمای بزرگ همچون آیت الله ربانی شیرانی و املشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۲ فروردین ماه) همزمان با سراسر کشور نماز عید فطر در شهر جیرفت اقامه شد.

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید فرخنده و حلول ماه شوال گفت: نتیجه ماه رمضان، تقوا و معنویت است که باید آن را حفظ کنیم و از برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی بهره مند شویم.

امام جمعه جیرفت افزود: شیطان به دنبال این است تا شب بیداری، رنج تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان را با اندک غفلت و بی توجهی از دست دهید پس باید مراقب باشیم تا تقوا را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: تلاوت های قرآن، سحر خیزی، نماز جماعت، جمع خوانی قرآن کریم و سایر کارهای خیری که خدا در ماه رمضان به ما توفیق داده را در طول سال ادامه دهیم.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: در امتحانات الهی در سختی ها، مشکلات و گرفتاری ها از این تقوا و معنویت استفاده کنیم.

خطیب نماز عید فطر در جیرفت ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سفر به جیرفت یک مطالبه ای از ما جیرفتی ها داشته و دارند این مهم شاید به دلیل احساس همشهری بودنی است که نسبت با ما دارند.

وی ادامه داد: انتظار ایشان از مردم جیرفت به طور خاص جنوب کرمان ارتقای فرهنگ است پس فرهنگ ما باید به اندازه ای ارتقا یابد که افتخار کنیم که این ارتقای فرهنگ از حضور با خیر و برکت رهبری و علمای بزرگ همچون آیت الله ربانی شیرانی و املشی است.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: یکی از مصادیق ارتقای فرهنگ، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است که باید در این شهرستان در جیرفت و جنوب به خوبی آن را اجرا کنیم.  

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها به نفع فرد است بلکه به نفع آحاد جامعه نیز است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال نو و در ایام نوروز شاهد تلفات جانی زیادی بر اثر سانحه تصادف بودیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح شاهد کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات باشیم.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه برخی به داشتن سلاح افتخار می کنند، ابراز کرد: داشتن سلاح مجزا و یا غیر مجاز برای کسی شرافت نمی آورد و مایه افتخار هم نیست.

خطیب نماز عید فطر در جیرفت تاکید کرد: دارندگان سلاح های مجاز و غیر مجاز سلاح های خود را به نیروهای امنیتی تحویل دهند چرا که وجود سلاح در دست مردم برای سایر آحاد جامعه خطر آفرین است و استفاده از سلاح در جشن های عروسی و مراسم عزا باعث بر هم زدن نظم و امنیت می شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب دینی و وظیفه شرعی دانست و تصریح کرد: حجاب خط قرمز اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل، امام خامنه ای (مدظله العالی)، شهدا و خانواده های  معظم شهدا و جامعه ایثارگران ما است.

حجت الاسلام تارم با بیان این که بد حجابی جرم است، اظهار کرد: وظیفه دولت و مسئولین فرهنگی بیشتر است که باید با درایت و سیاست بحث حجاب را فرهنگ سازی کنند و از پدیده بد حجابی جلوگیری است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه در مراسم عزا باید از اسراف پرهیز کرد، عنوان کرد: بیایید فرهنگ سازی کنیم و در مجالس عزا تنها با خرما پذیرایی کنیم که هم خانواده های داغدار هزینه ای متحمل نشوند و هم از آنجایی که خرما محصول این منطقه است‌ به نوعی از خرما داران حمایت کنیم.

کد خبر 1758367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha