خودسازی، بزرگترین درس ماه رمضان به روزه داران بود

آیت الله خاتمی گفت: برگزاری نماز عید سعید فطر به منزله خداحافظی از ماه رمضان نیست بلکه باید تلاش کنیم با حفظ ثمرات آن تا ماه رمضان سال بعد رمضانی باقی بمانیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در طی هفت ماه گذشته در جمع مسوولان به موضوع اسرائیل پرداختند و فرمودند رژیم صهیونیستی از ۲ جنبه شکست خورده است.


به گفته وی، نخستین شکست رژیم صهیونیستی ۱۵ مهر سال گذشته در طوفان الاقصی بود، این رژیم مدعی شد که شکست ناپذیر است اما یک گروه مقاومت با یک امکانات محدود آمدند و ابهت آنان را در هم شکستند.


امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دومین شکست اسرائیل نرسیدن به اهداف تعیین شده بود، گفت: حتی به دروغ قطعنامه هم صادر شد گفتند قابلیت اجرایی ندارد و در مجموع به اهداف خود دست نیافتند.


آیت الله خاتمی به حضور همیشه در صحنه مردم در رخدادهای مختلف نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس اشاره کرد و گفت: حال که مردم به میدان آمده اند خدمتگزاران نظام اسلامی باید بیش از گذشته در راستای رفع مشکلات مردم بکوشند و وظیفه خود را انجام دهند.


خطیب نماز عید فطر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری با پایان ماه رمضان از دستاوردهای کسب شده ابراز خوشحالی می کنند و به تدریج این معنویات را از دست می دهند.


امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ماه رمضان دستاوردهایی از قبیل تقوا، نورانیت، عبادت، آرامش نفس را به همراه داشت، گفت: همه روزه داران در این ماه عزیز دستاوردهایی از قبیل نماز شب، احسان، استغفار و روخوانی قرآن کریم را انجام می دادند، بهتر است در طول سال نیز به نوعی این اعمال مورد توجه قرار گیرد.


وی خاطر نشان کرد: برگزاری نماز عید سعید فطر به منزله خداحافظی از ماه رمضان نیست بلکه باید تلاش کنیم با حفظ ثمرات آن تا ماه رمضان سال بعد رمضانی باقی بمانیم.

کد خبر 1758374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha