زکات فطریه، کمال‌بخش روزه است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه زکات فطریه کمال بخش روزه است، گفت: در حقیقت پرداخت زکات فطریه موجبات قبولی روزه مومنین را در ماه مبارک رمضان فراهم می آورد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مصلی امام خمینی (ره) ساری با تاکید براینکه  توبه مقدمه و زمینه‌ساز تقواست، اظهار کرد: شما و خودم را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم.

زکات فطریه کمال بخش روزه است

وی با اشاره به فرموده امام صادق (ع)، افزود: تمام و کمال شدن روزه یک ماهه ماه مبارک رمضان بستگی به زکات فطریه دارد همانطوری که صلوات تمام‌کننده نماز است.

 حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به نمازگزاران عید فطر، گفت: از مردم عزیز که حرمت و احترام ماه مبارک رمضان را که با نوروز تقارن داشت، به‌خصوص در روز طبیعت نگاه داشتید تشکر می‌کنم و همچنین از حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس هم تقدیر می‌کنم.

وی بیان کرد: از تروریست‌بازی‌هایی که در این چند روز هم در دمشق و هم در داخل اتفاق افتاده باید متوجه شویم که نقشه‌های دشمن برای بر هم زدن امنیت و سلب آسایش مردم خیلی خطرناک و پیچیده است و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، سربازان گمنام به‌خوبی وظایف خود را انجام داده و امنیت را حفظ می‌کنند.

زکات فطریه کمال بخش روزه است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: از مسئولانی که امورات استان را به سمت عمران، آبادانی و رفع مشکلات مدیریت می‌کنند تشکر دارم از شخص استاندار گرفته تا دیگر مسئولین، از اصحاب رسانه مکتوب و مجازی، شنیداری، گفتاری و به‌خصوص رسانه ملی صمیمانه بابت پوشش اخبار ممنون و سپاسگزارم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عید فطر و هر عیدی عید به دست آوردن یک دل است، یادآور شد: خدای بزرگ خودش هم دل به دست می‌آورد، از اینکه سرور در دل مومنان باشد خوشش می‌آید.

وی با اشاره به فرموده امام محمدباقر (ع)، گفت: عید فطر از نگاه روایات عید جایزه است و به فرموده امام محمدباقر(ع) اولین روز از ماه شوال که عید فطر است خداوند ندا می‌دهد که مومنان به سمت جایزه‌ها بشتابند.

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: متاسفانه اجانب و دشمنان در چنین ایامی دل‌ها را می‌شکنند و شکستند، چقدر دل‌های بچه‌هایی، همچون دل دختران خردسال سید بزرگوار شهید جوان بهنمیری محسن حسین نیا، دیروز هم شش نفر از نیروهای انتظامی که همچون شیر در مقابل تروریست‌ها ایستادند به درجه رفیع شهادت رسیدند، یا دل‌های خانواده‌های ۳۰ هزار شهید، ۷۰هزار مجروح، دو میلیون آواره در غزه.

امام جمعه ساری بیان کرد: آمریکای شیطان نمی خواهد ما دلخوش باشیم و می‌خواهد ما را از راه رفته، راه شهیدان، عزت و استقلال برگرداند تا دست برداریم اما ملت ما نشان داد که از دشمنان نمی‌ترسد و از عملیات تروریستی هراس ندارند و به راه خودشان ادامه خواهند داد.

کد خبر 1758377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha