تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی جدی و مشارکت دادن مردم است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی جدی و مشارکت دادن مردم از ناحیه مسئولان و مدیران است که ان شاء الله به این مهم توجه ویژه شود تا همه ظرفیت‌ها برای رقم زدن اتفاقات خوب بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۲ فروردین ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید، گفت: پس از یک ماه روزه‌داری، بندگی و عبادت امروز مومنان و مسلمانان از ماه مبارک رمضان با نورانیت و معنویت و کوله باری از سرمایه ها و دستاوردهای معنوی خارج می‌شوند.
 
امام جمعه عنبرآباد افزود: خوشا به حال آن کسانی که توانستند در این ماه توشه‌ و بهره‌ای بردارند و مشمول جوایز الهی در این روز باشند.


وی بیان کرد: در روایت است امیرالمومنین (ع) فرمود؛ شب و روز عید فطر فرشته‌ای با یک بشارت و یک هشدار ندا می‌دهد و می‌گوید ؛ای مردم امروز بخشیده و آمرزیده شدید که این بخشش و آمرزش، تولدی، حیاتی و فرصتی دوباره است بر شما باد که مراقب باشید از این پس چگونه زندگی می‌کنید.
 
حجت الاسلام بامری ادامه داد: با پایان ماه مبارک رمضان شیاطین از غُل و زنجیر آزاد می‌شوند و در کمین هستند تا آنچه را که مومنین در ماه مبارک رمضان به دست آوردند از آنها بگیرند شیاطین از امروز در کمین هستند تا دستاوردهای ماه مبارک رمضان را از مومنین بربایند. 

خطیب نماز عید فطر در عنبرآباد با طرح این سوال که چه کنیم تا از دستبرد شیطان به دستاوردهای ماه مبارک رمضان محفوظ باشیم و آنها را حفظ کنیم ؟، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۲۰ سوره حدید راهش را به ما یاد داده است، آنجا خداوند متعال می‌فرماید؛ راهش این است که حقیقت دنیا را بشناسیم و به دنیا دل نبندیم. 

وی اضافه کرد: خداوند متعال می‌فرماید؛ اگر دنیا را منهای آخرت دیدید و فقط به لذت‌های دنیایی فکر کردید بدانید که باختید اگر دنیا را مزرعه آخرت دیدید بردید، چون زندگی دنیایی که خالی از ایمان و عمل صالح باشد چیزی جزء سرگرمی، بازی، لهو،  فخرفروشی و زیاد کردن اموال و اولاد و آرایش ظاهری نیست.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه دو سرنوشت در انتظارمان در پایان این دنیا قرار دارد، عنوان کرد: یکی، عذاب شدید برای کسانی است که به آخرت فکر نکردند دنیا را منهای آخرت دیدند تمام تلاش و سعی شان برای آباد کردن دنیا بود گناه، خلاف، معصیت کردند و مسیر خداوند متعال را طی نکردند. 

امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: دوم، بهشت برای کسانی است که سالم، با معنویت، با خدا با ایمان و عمل صالح زندگی کردند  و در مسیر خدا گام برداشتند.

وی ضمن تشکر از مردم عنبرآباد به خاطر حضور در راهپیمایی روز قدس و خلق حماسه ای دیگر، تصریح کرد: این خروش انقلابی مردم عنبرآباد در کنار ملت شریف ایران اسلامی در روز قدس نشان داد که همواره پای آرمان‌های اسلام و  انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، شهدا و آرمان قدس شریف ایستاده اند. 

حجت الاسلام بامری با بیان این که خروش مردم عنبرآباد در روز قدس نشان داد این مردم در حمایت از مردم مظلوم اما مقتدر و مقاوم فلسطین و غزه عزیز لحظه‌ای تردید نخواهند کرد.
 
خطیب نماز عید فطر در جیرفت اضافه کرد: این خروش انقلابی مردم عنبرآباد نشان از وفاداری آنها به آرمان‌های الهی و اسلامی، بصیرت و زمان شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: خروش مردم در راهپیمایی روز قدس حاوی این پیام بود که ما برای آزادی قدس و ملت مظلوم فلسطین در میدان آماده ایم و گوش به فرمان ولی امر زمان قدم خواهیم برداشت.

حجت الاسلام بامری گفت: لازم می‌دانم از همراهی‌ها و همکاری‌ها و هم‌ افزایی‌هایی که همه مجموعه‌های مردمی دولتی، فرهنگی، خیرین، جامعه قرآنی و ذاکران، مساجد و هیئت‌ها و همه عوامل و دست‌اندرکاران و تاثیرگذارانی که در تحقق برنامه‌های ماه مبارک رمضان و سال نو مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کنم.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: همراهی، تعامل، همفکری‌ و برنامه‌ریزی‌ های همه مجموعه‌های فعال و مشارکت های اجتماعی  باعث رقم زدن برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تاثیرگذار در ماه رمضان شد.

وی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی جدی و مشارکت دادن مردم از ناحیه مسئولان و مدیران است که ان شاء الله به این مهم توجه ویژه شود تا همه ظرفیت‌ها برای رقم زدن اتفاقات خوب بسیج شوند.

کد خبر 1758395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha