تقوا پیشگی، علاوه بر تلاش و کوشش برای کسب خواسته ها نیاز است

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: برای رفاه، آرامش، رفع مشکلات و دستیابی به خوبی های زندگی علاوه بر تلاش و گوشش باید تقوا پیشگی و ارتباط با حضرت باری تعالی را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در توصیه های اخلاقی هفتگی به موضوع ارتباط با حضرت حق و بیان خواسته ها از درگاه بی نیاز او، اظهار داشت: اگر به دنبال رفاه و آرامش در زندگی هستیم علاوه بر اینکه برای آن باید کار و تلاش کنیم، این خواسته را از پروردگار عالم هم بخواهیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: برای کسب منفعت های دنیایی با وجود تلاش و کوشش نیاز به تقوا پیشگی نیز داریم و با ارتباط معنوی از خالق هستی نیازهای خود را مطالبه کنیم.

وی ادامه داد: گره های سخت زندگی به واسطه دعا و خواهش از درگاه حضرت حق، باز خواهد شد و انسان در کنار همت و اراده که انجام می دهد، باید از پروردگار هم بخواهد.

آیت الله مظاهری در خصوص انتخاب همسر خوب برای دختران و پسران جوان نیز گفت: علاوه بر مشورت، فکر و تلاش باید از پرودگار بخواهیم تا این یک همسر خوب نصیب ما بشود.

وی نماز و دعا را فرصت معنوی خوبی برای کسب معرفت و دستیابی به آرزوها دانست و تصریح کرد: نماز شب و درد و دل در نیمه شب با پروردگار بسیار موثر بوده و انسان را به عالم ملکوت می رساند.

مرجع تقلید عالم تشیع خاطرنشان کرد: خودمان را گرفتار دنیا و حرص و طمع نکنیم و برای رسیدن به قله های سعادت از معنویت بهره گرفته و نماز و دعا و همچنین مناجات نیمه شب و نماز شب فراموش نشود.

کد خبر 1758502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha