دشمن در حال بمباران بخشی از هویت جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: دشمن در حال بمباران بخشی از هویت جمهوری اسلامی است و ما نمی توانیم روی خود را از این بمباران برگردانیم و از کنار آن بگذریم! بر خلاف برخی افراد ساده اندیش که نگاه تک بعدی به موضوع حجاب دارند و مثلاً می خواهند آنرا به یک موضوع فرهنگی و یا عرفی صرف تنزل دهند،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۴ فروردین ماه)  حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با توصیه به رعایت تقوا، گفت: امام علی(ع) در خطبه ۱۱۴ نهج البلاغه به سراغ مهمترین فضیلت انسان ها، یعنی تقوا می رود.


امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: آن حضرت در این خطبه می فرماید؛ ای بندگان خدا! شما را به تقوا سفارش می کنم که زاد و توشه سفر آخرت است و هم پناهگاه در برابر عذاب الهی، زاد و توشه ای که انسان را به مقصد می رساند و پناهگاهی که او را از خطرات رهایی می بخشد.

وی بیان کرد: بدیهی است انسان در سفرهای طولانی و پر خوف و خطر، نیاز به دو چیز دارد، زاد و توشه کافی و منزلگاه هایی که او را از خطرات حفظ کند همان گونه که قرآن مجید می فرماید؛ «وَ تَزَوّدوُا فَإنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوی»؛ (زاد و توشه برگیرید و بهترین زاد و توشه، تقواست). 

حجت الاسلام فضیلتی نیا ابراز کرد: دل مؤمن جایگاه خداوند متعال است و از آنجایی که آسمان به اندازه کافی برای خداوند متعال جا ندارد، دل مؤمن است که برای خداوند متعال به اندازه کافی جا دارد، اینجا است که می گویند؛ دل مومن خانه خدا است.

خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد تقوای زبان را سخت‌ترین نوع تقوا خواند و ابراز کرد: همه مسائل به این برمی‌گردد که انسان تقوا داشته باشد و ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب تقوا بود که بعد از آن هم باید بر آن مداومت کرد.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین ۸ شوال روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، اظهار کرد: پیامبر اعظم (ص) خطاب به امیرالمؤمنین (ع) فرمود؛ یا علی! هر کس قبرهای شما را آباد کند و با آنها مأنوس باشد مانند کسی است که به حضرت سلیمان(ع) در ساختن بیت المقدس کمک کرده است.


حجت الاسلام فضیلتی نیا ادامه داد: هر کس قبور شما را زیارت کند ثوابش معادل حج واجب و هفتاد حج دیگر پس از آن است و وقتی بر میگردد از گناهانش بیرون میرود مانند کسیکه از مادر متولد شده است طبق این روایت و روایات دیگر، به وضوح روشن است که بنای قبور ائمه، تعظیم شعائر الهی و مصداق ترفیع بیوت الهی است.

امام جمعه موقت عنبرآباد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولین نظام، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولین نظام، به چند موضوع مهم پرداختند یکی از موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد، موضوع حجاب بود ایشان با یک نگاه چند بُعدی، باز هم بحث حجاب را مطرح کردند.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب روز ۱۵ فروردین و در دیدار با مسئولین فرمودند؛ بنده معتقدم در دولت، در قوه قضائیه، در بخشهای مختلف، در این زمینه مسئولیت وجود دارد که بایستی به مسئولیت های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند.

حجت الاسلام فضیلتی نیا خاطرنشان کرد: به رغم همه هشدارها و مطالباتی که رهبر انقلاب در این زمینه داشته اند، در میدان عمل، مشاهده می کنیم که باز هم تساهل و تسامح وجود دارد و یا اقدامات سطحی و گزینشی صورت می گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد ابراز کرد: دشمن در حال بمباران بخشی از هویت جمهوری اسلامی است و ما نمی توانیم روی خود را از این بمباران برگردانیم و از کنار آن بگذریم! بر خلاف برخی افراد ساده اندیش که نگاه تک بعدی به موضوع حجاب دارند و مثلاً می خواهند آنرا به یک موضوع فرهنگی و یا عرفی صرف تنزل دهند، رهبر انقلاب علاوه بر نگاه شرعی و قانونی به این موضوع و یا ضمن نصیحت و توصیه به بانوان کشور یا نگاه فرهنگی و اجتماعی به موضوع حجاب و عفاف، از دریچه سیاسی و امنیتی نیز به این موضوع توجه می کنند.

وی با اشاره به شعار سال و طرح این سوال که منظور از مردمی سازی چیست؟، تصریح کرد: منظور از مردمی سازی اقتصاد این است که ذهنیت های مردم و مسئولان، مقررات زاید و رویه های موجود طوری اصلاح شود که هر شهروند جمهوری اسلامی بتواند کسب و کار شخصی راه بیندازد.  

حجت الاسلام فضیلتی نیا اظهار کرد: اگر بخواهیم واقعاً تولید جهش کند و مردم آثار رشد و جهش تولید را در مهار تورم و ایجاد اشتغال ببینند و فرمایش رهبر انقلاب زمین نماند و به طور کامل اجرا شود، باید هر چیزی را که مخلّ سرمایه گذاری است، کشف و حذف کنیم.  

امام جمعه موقت عنبرآباد خاطرنشان کرد: مردمی سازی اقتصاد به هیچ وجه به معنی حذف بنگاه بزرگ و به جای آن نقش آفرینی کوچک ها و تولد کوچک ها و کوچک ماندن نیست بازیگر اصلی برای اقتصاد قدرتمند ما شرکت های بزرگ اند، لکن شرکت های بزرگی که انحصاری نباشند و هر کسی بتواند هم سهامدارش شود و هم شرکت کوچکی تأسیس کند و بتواند سریعا آنرا رشد دهد.  

وی عنوان کرد: این تصور که حمایت از تولید صرفا یعنی وام دادن، زمین ارزان دادن، انرژی ارزان دادن، اشتباه است بلکه در کنار این گونه حمایت ها که باید هوشمندانه و با حذف زمینه های ویژه خواری باشد، اقدامات مبتکرانه و خلاقانه و نوآورانه است.

کد خبر 1758510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha