جامعه نیازمند صلح و دوستی برای پیشرفت است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جامعه نیازمند صلح و دوستی بین اقشار مختلف  و دوری از تفرقه برای پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «سید مجتبی میردامادی» در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به برخی از آیین ها مثل نوروز، صله رحم، سفره های افطاری ماه مبارک رمضان و همدلی برای تقویت دوستی بین مردم، اظهار داشت: این آیین و مراسم ها که توصیه زیادی برای نکوداشت و اجرای آن وجود دارد، برای افزای دوستی بین مردم نقش دارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: گذشت و زمینه سازی آشتی بین مردم بسیار ارزش دارد و باید این موضوع توسط بزرگان فامیل و اهالی محله ها انجام شود که به رفع کدورت و کینه بسیار توصیه شده است.

وی ادامه داد: تفرقه و نفاق آسیب های زیادی برای جامعه دارد و دشمن از آن برای اهدافش استفاده می کند و باید اتحاد و انسجام در ماه مبارک رمضان در طول سال ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، تصریح کرد: دشمن پاسخ این عمل را خواهد دید تا از چنین رفتارهایی در آینده خود داری کند.

وی یادآورشد: چنین اقداماتی و کودک کشی در غزه همه از صعف اسرائیل و شکست های آنان بوده که با حمایت آمریکا انجام می دهد و سرنوشت بدی برای آنان در انتظار است که نیروهای مسلح ایران به آن ها پاسخ می دهد.

خطیب جمعه اصفهان به بی تفاوتی بعضی از سران کشورها در همین اتفاق و سالروز تخریب بقیع اشاره کرد و گفت: سران بعضی از کشورهای اسلامی سکوت کردند و سازمان های بین المللی نیز کاری نکردند.

وی اضافه کرد: رفتارهای انفعالی برای آنان مشکل ساز می شود و جامعه جهانی این اقدامات را شاهد است.

حجت الاسلام میردامادی به روز ارتش اشاره کرد و افزود: بعضی از مسئولان و صاحب نفوذان در کشور پس از پیروزی انقلاب دنبال حذف ارتش بودند اما امام راحل مانع این تصمیم شد.

وی به خودباوری و خودکفایی ارتش اشاره کرد و گفت: این یگان نظامی در همه حوزه های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی به خود کفایی رسیده و تجهیزات آنان همسو با نیازها توسعه یافته است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ارتش کشورمان مقتدر در برابر دشمنان ایستاده و مانع از تحقق اهداف دشمن خواهد شد.

کد خبر 1758520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha