۱۵۰ بار ختم قرآن در یک ماه!

در حالی که عموماً یک ختم قرآن در طول ماه مبارک رمضان انجام می شود اما قرآن پژوهان یک موسسه قرآنی در جهرم ۱۵۰ ختم قرآن را در طول این ماه مبارک انجام دادند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: «جلوه‌ قرآن در سراسر این ماه چشمگیر بود. یکی از نقطه‌های برجسته‌ی ماه رمضان امسال بحمداللّه شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود و از همیشه درخشان‌تر و زیباتر جلوه کرد و رسانه‌ی ملی هم در ارائه‌ی این پیشرفت بزرگ نقش ایفا کرد.» این مطلب را مقام معظم رهبری در خطبه های عید سعید فطر عنوان کرده اند.

تلاوت قرآن کریم، به عنوان یک اقدام عبادی بسیار مهم، می‌تواند به افزایش ایمان و تقوا کمک کند. وقتی ما قرآن را تلاوت می‌کنیم، با آیات الهی که حاوی حکمت و اندرز هستند، ارتباط برقرار کرده و این باعث تقویت ایمان و افزایش دینی ما می‌شود.

همچنین، تلاوت قرآن می‌تواند به احساس آرامش و تسکین بخش ما باشد و استرس و نگرانی‌های روزمره را کاهش دهد. هنگامی که انسان با تدبر به کلمات الهی گوش می‌دهد، آرامش درونی در او شکل می‌گیرد و این باعث می‌شود که با انرژی مثبت و معنویت بیشتر به انجام وظایف و عبادات خود بپردازد.

رمضان، به عنوان یک ماه پر برکت و مغفرت شناخته شده و در این ماه، مومنان به دنبال تقویت اعمال عبادی و تقرب به خداوند متعال هستند. یکی از عمل‌های بسیار مهم و مفید در این ماه، تلاوت قرآن کریم است. تلاوت قرآن در ماه رمضان اهمیت و ارزش ویژه‌ای دارد و بسیاری از مسلمانان در این ماه بیشتر به تلاوت قرآن می‌پردازند.  آنگونه که در روایات آمده تلاوت هر آیه از قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان ثواب یک ختم قرآن دارد.

بنابراین، توصیه شده که در ماه مبارک رمضان، به تلاوت قرآن کریم بیشتر توجه کرده و از فواید بی‌شمار آن در تقویت ایمان، آرامش و تقوا بهره‌مند شویم.

۱۵۰ بار ختم قرآن در یک ماه!

از زیبایی های ماه مبارک رمضان امسال که نسبت به سال های گذشته بیشتر به چشم آمد توجه بیش از پیش به مسئله قرآن  و فعالیت های قرآنی بود. مسئله ای که مورد عنایت رهبری انقلاب نیز واقع شد و ایشان در خطبه های نماز عید سعید فطر با بیان این مطلب نسبت به تقید مردم و دیگر ارگان ها در جلوه بخشیدن به فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان تقدیر کردند.

از جمله موسسات قرآنی که در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم بنا نهاده شده و تا کنون نتایج و برکات خوبی نیز از فعالیت های خود به دست آورده موسسه قرآنی دارالتحفیظ «الهادی (ع)» جهرم است که البته اکنون گستره فعالیتش از شهرستان فراتر رفته و به صورت کشوری و در سال های اخیر به صورت بین المللی به ترویج کلام الله مجید پرداخته است.

این موسسه قرآنی در ماه مبارک رمضان فعالیت های متعدد و متنوع قرآنی گسترده ای داشته که از جمله آن ختم روزانه قرآن کریم بوده است به نحوی که قرآن پژوهان این موسسه در طول این ایام مبارک ۱۵۰ بار قرآن کریم را ختم کرده اند.

به همت قرآن پژوهان و حافظان مجموعه الهادی علیه السلام در ماه مبارک رمضان ۱۵۰ختم قرآن و بیش از سیصدهزار ذکر صلوات قرائت شد.

۱۵۰ختم قرآن در یک ماه!

مدیر عامل دارالتحفیظ الهادی علیه السلام از ثبت رکورد ختم قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داده و گفته به همت قرآن پژوهان و حافظان مجموعه الهادی علیه السلام در ماه مبارک رمضان ۱۵۰ختم قرآن و بیش از سیصدهزار ذکر صلوات قرائت شد.

به گفته حسن عزیزی نیا، در این برنامه ۱۵۰ نفر شرکت داشتند که روزانه یک جزء قرآن را تلاوت کرده و تا پایان ماه رمضان ۱۵۰ ختم قرآن انجام شد.

وی همچنین گفته در این موسسه قرآنی روزانه ۵ ختم قرآن در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفته و علاوه بر آن برنامه های دیگر قرآنی نیز با حضور و مشارکت قرآن پژوهان و حافظان قرآن انجام شده است.

۱۵۰ بار ختم قرآن در یک ماه!

رفیق بهشتی شو!

طرح «رفیق بهشتی» نیز از جمله برنامه های قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) بود که ماه مبارک رمضان امسال با حضور مشتاقان در مصلی جمعه جهرم به اجرا درآمد.

آنگونه که مدیرعامل موسسه قرآنی الهادی(ع) گفته این طرح با هدف آشنایی افراد با نحوه حفظ و همچنین مفاهیم قرآن کریم اجرایی شده است.

نحوه اجرای این برنامه نیز اینگونه بوده که در هر جمعه و پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه افرادی که در این طرح ثبت نام کردند توسط حافظان قرآن به صورت حضوری آموزش حفظ قرآن کریم را فرا گرفتند.

جمعه‌های قرآنی!

حسن عزیزی نیا، سوره «انسان» را محور طرح رفیق بهشتی عنوان کرده این طرح ویژه جمعه های ماه مبارک رمضان است و قرار است که هر جمعه ماه قبل از شروع خطبه های نماز جمعه افرادی که در این طرح ثبت نام کردند توسط حافظان قرآن به صورت حضوری آموزش حفظ قرآن کریم را فرا بگیرند.

این حافظ قرآن کریم می گوید: افراد در این طرح هم یاد گرفتند که چگونه قرآن را حفظ کنند هم اینکه در چهار هفته ماه مبارک رمضان یک سوره قرآن را به کمک یکدیگر حفظ کردند.

وی ادامه می دهد: همچنین علاوه بر آن نیز آموزش مفاهیم آیات قرآن نیز در طول ماه مبارک فرا گرفتند

۱۵۰ بار ختم قرآن در یک ماه!

همراه با رفقا!

علت نامگذاری این طرح به «رفیق بهشتی» این بوده که افراد شرکت کننده در این طرح باید یکی از رفقای خود را نیز با خود همراه کنند تا با یکدیگر مباحثه کرده و آیات قرآن را برای هم تلاوت کنند.

عزیزی نیا می گوید: هر فرد شرکت کننده در این طرح مختار بود هر کسی را که بخواهد با خود همراه کند. آن فرد همراه می توانست یکی از اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایان باشد.

وی به سن شرکت کنندگان در این طرح نیز اشاره کرد که افراد ۱۰ تا ۴۵ ساله را تشکیل داده بودند.

رفیق بهشتی علاوه بر فراگیری قرآن کریم و مزایای ویژه معنوی آن، مزایای دیگری نیز داشت که عزیزی نیا به آن اشاره کرده و می گوید: برای افرادی که این طرح را با موفقیت پشت سر گذاشتند هدایایی در نظر گرفته شد که از جمله آن سفر مشهد مقدس، برگزاری اردوی تفریحی و... است.

وی اضافه می کند: همچنین گواهی پایان دوره نیز مزیت دیگر این طرح است که به افراد شرکت کننده اعطا خواهد شد.

کد خبر 1758526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha