بهره مندی ۱۷۰ هزار نفر از  خدمات طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در همدان

حجت الاسلام حسینی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی امسال در ۶۱ بقعه متبرکه همدان اجرا شد که ۱۷۰ هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌ مند شدند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان،   با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه  گفت: طرح آرامش بهاری همه ساله در طول تعطیلات نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه با  برنامه هایی مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های فرهنگی، مشاوره و برپایی غرفه هایی کودکان و نوجوانان و... اجرا می شود.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه استان همدان دارای  ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی  ثبتی است افزود: برنامه های امسال بقاع متبرکه همدان با عنوان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۱ بقعه متبرکه همدان اجرا شد و  در لحظه سال تحویل امسال ۲۰ هزار نفر در بِقاع متبرکه استان حضور یافتند.

وی به  اعزام  ۳۵ مُبلغ  بومی و اعزامی برای این طرح اشاره و  تصریح کرد: بِقاع متبرکه استان بر اساس ظرفیت ها سطح بندی شده اند که دو بقعه سطح یک، ۹ بقعه سطح ۲ و ۵۹ بقعه سطح سه در استان همدان میزبان طرح آرامش بهاری بود که در  به تناسب سطح بندی بِقاع  خیمه های معرفت، غرفه های پاسخگویی به مسایل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه کودک و نوجوان، جزءخوانی قرآن و اقامه نماز جماعت و غرفه های فرهنگی و ... انجام و در بِقاع سطح سه آمادگی برای حضور زائران در امامزادگان فراهم شد که، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و هئیت‌های امنای بقاع متبرکه و مراکز این نهاد در شهرستان‌ها همکاری لازم را در برگزاری برنامه‌های آرامش بهاری داشتند.

حسینی غبارروبی بِقاع متبرکه، فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغان اعزامی و بومی به نقاط مختلف استان، آیین جزءخوانی قرآن، تفسیر قرآن و مناجات‌خوانی، غرفه کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی، صحیح‌خوانی قرائت نماز، گفتمان‌های دینی و مشاوره، قرائت دعاهای ویژه این ماه، حضور قاریان برجسته در برنامه‌های ماه رمضان و آرامش بهاری با برگزاری محافل قرآنی و اطعام‌دهی برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر را از برنامه های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه همدان برشمرد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از برنامه های طرح آرامش بهاری وضیافت الهی در این ایام داشتیم یادآور شد: طی اجرای طرح  از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال ۱۷۰ هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌ مند شدند.

کد خبر 1758538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha