همگرایی دولت و مجلس برای گره‌گشایی از اقتصاد کشور

محبی نجم‌آبادی درخصوص نقش دولت در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: دولت نیز باید اراده ای برای اجرای قوانین مصوب مجلس در حوزه تولید داشته باشد و در این زمینه ورود کند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: دو روز قبل از آنکه رهبر معظم انقلاب، شعار سال را تعیین بفرمایند، توئیتی زدم که در آن شعارهای سال و ضرورت ها را اولویت بندی کردم و براساس آنها نوشتم؛ سال تولید صادرات محور و سال استفاده از بخش خصوصی و مردمی درستکار، بنابراین برای همه ما واضح بود که دو مسأله در شعارهای سال دائم تکرار می شود؛ تولید و مردم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تولید را شاه کلید نجات اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: زمانیکه تولید به مرحله ای برسد که کشور با مالیات و عوارض اداره شود، تورم صفر خواهد شد و آنجاست که کشور احساس آرامش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دهه ۵۰ با تورم فزاینده ای که داشتیم، هیچ گاه احساس آرامش وجود نداشت بنابراین موضوع تولید برای ما اهمیت فزاینده ای دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقدینگی فراوانی داریم که دست دولت ها نیست بلکه در اختیار عموم مردم است. حاکمیت است که با سیاست گذاری اقتصادی، کاری کند که این میزان نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی حداکثر استفاده را بکنیم، تاکید کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، برآیند نظرات همه کارشناسان اقتصادی در کشور ایران و یک پیام روشن دارد که راه نجات روشن است و دقیقا مشخص است که باید چه هدفی را پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه های رسیدن به این اهداف می تواند ما را در تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» به موفقیت برساند.

وی با اشاره به نقش مجلس در تحقق شعار سال، گفت: مجلس می تواند با رفع موانع پیش روی قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، برای اجرایی شدن آن به صورت جدی ورود کند.

محبی نجم آبادی افزود: محدود کردن فضای سوداگری و واسطه گری که نقدینگی را به سمت پرسودی می برد که حاشیه سودهایی ایجاد می کند که مجلس در این راستا می تواند موضوع مالیات «آی دی سرمایه» را که از مجلس دهم کلید خورده است را عملیاتی سازد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص تسهیلات ویژه برای واردات مواد اولیه تولید و یا دستگاه های اولیه با حقوق ورودی حداقلی را تصویب کرده ایم.

وی افزود: کاهش مالیات در حوزه تولید می تواند از جمله مسائلی باشد که مجلس کاملا با قوانین ارزشمندی که تصویب می کند، مسیر را برای دولت می گشاید.

محبی نجم آبادی درخصوص نقش دولت در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: دولت نیز باید اراده ای برای اجرای قوانین مصوب مجلس در حوزه تولید داشته باشد و در این زمینه ورود کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولید باید جزو اولویت های دولت باشد و نهادهای انقلابی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان در حوزه های اشتغال به صورت ویژه تری ورد کنند.

وی با بیان اینکه بی عدالتی و عدم توزیع عادلانه، از موانع مهم تولید خواهند بود، گفت: زمینه در کشور فراهم است و هیچ بن بستی وجود ندارد، ما اگر آنچه داریم را به درستی توزیع و به درستی مدیریت کنیم قطعا رضایت عمومی افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1758543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha