تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی در اوگاندا

برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی ویژه مدارس ابتدایی در مسجد ملی اوگاندا تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری رادیو اسلامی بلال، مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، مسئولین رادیو اسلامی بلال، تعدادی از اعضای شورای عالی مسلمانان اوگاندا و والدین دانش آموزان شرکت کننده در سالن اجتماعات مسجد ملی اوگاندا برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که با هدف ارتقاء سطح تلاوت قرآن کریم و شناسایی ظرفیت‌های قرآنی انجام شد، بیش از ۲۵۰ دانش آموز از ۱۸ مدرسه ابتدایی در شش رشته قرآنی شامل حفظ پنج جزء، حفظ یک جزء، قرائت، ترتیل، خطبه خوانی و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شیخ فاروق والونگاما؛ مدیر رادیو اسلامی بلال طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان در مسابقه، از رایزنی فرهنگی کشورمان جهت حمایت از برگزاری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم تقدیر و تشکر کرد.

مجید صفار؛ سفیر کشورمان در اوگاندا هم در سخنان کوتاهی، حفظ و تلاوت قرآن کریم را موجب ارتقاء سطح فهم و بصیرت دانش آموزان دانست و وظیفه آنها را در کنار فعالیت‌های قرآنی خود، تهذیب نفس و پرداختن به امور معنوی خواند.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی در اوگاندا

وی به دانش آموزان و والدین آنها جهت انجام فعالیت‌های قرآنی و تلاش برای یادگیری معارف قرآنی، تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

سفیر کشورمان در اوگاندا ضمن تبیین روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با هدف اعلام همبستگی با مردم فلسطین، از شرکت کنندگان درخواست کرد که برای پیروزی مردم مظلوم و بی دفاع غزه دعا کنند.

عبدالله عباسی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا نیز در این مراسم، ارزش حفظ و تلاوت قرآن کریم را بسیار والا توصیف کرد و ضمن اشاره به حدیث ثقلین، قرآن کریم و اهل بیت(ع) را دو امانت گرانبهای پیامبر اکرم(ص) برشمرد که جهت عدم گمراهی و ضلالت، باید به آن دو تمسک جست.

وی به بزرگداشت روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید تا همه مسلمانان و مردم آزاده دنیا با مردم مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند. امام علی (ع) می‌فرمایند: «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا».

در پایان این مراسم به نفرات برتر هر رشته جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش آموزی در اوگاندا

کد خبر 1758560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha