تصمیم چچن برای بازسازی تنها مسجد دونتسک

رئیس اداره معنوی مسلمانان در جمهوری خلق دونتسک از بازسازی تنها مسجد در دونتسک با همکاری بنیاد قهرمان روسیه «احمد حاج قدیروف» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، رشید براگین، رئیس اداره معنوی مسلمانان در جمهوری خلق دونتسک گفت:  ما با مسئولان بنیاد قهرمان روسیه «احمد حاج قدیروف»( پدر رمضان قدیروف) که ریاست آن برعهده «ایمانی قدیروف» همسر احمد قدیروف است، دیدار کردیم و ما وعده محکمی برای بازسازی مسجد دونتسک دریافت کردیم. همه چیز برای این کار از جمله نقشه و بودجه آماده است.

وی خاطر نشان کرد: زمان شروع کار به آزادسازی بیشتر قلمرو جمهوری خلق دونتسک روسیه توسط نیروهای مسلح روسیه و توقف بمباران این شهر توسط نیروهای اوکراینی بستگی دارد.

براگین در پایان گفت: ما آماده هستیم و پیمانکاران ما نیز آماده هستند.

این مسجد در منطقه کویبیشفسکی دونتسک قرار دارد که از سال ۲۰۱۴ مورد بمباران شدید قرار گرفته است. دیوارها و پنجره های مسجد و همچنین محوطه اطراف آن به دلیل بمباران نیروهای مسلح اوکراین آسیب جدی دیده است. در نزدیکی ساختمان، پوکه‌های گلوله، مهمات کوچک و حتی گلوله های منفجر نشده دیده می شود.

 پیش از این، اداره معنوی مسلمانان روسیه اعلام کرده بود: بازسازی یک مسجد در ماریوپل سال گذشته با بودجه بنیاد قهرمان روسیه احمد قدیروف به پایان رسید.

کد خبر 1758615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha