جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نیازمند طرح‌های جدید است

امام‌جمعه اردل با تاکید بر اینکه مساجد از شئون اولی الامر است، افزود: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نیازمند طرح‌های جدید است.

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مدل جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید بر اساس طرح‌های جدید و نو انجام شود.

امام‌جمعه شهرستان اردل با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: کانون‌های مساجد محل برگزاری فعالیت‌های موثر فرهنگی هنری است.

وی بابیان اینکه کار فرهنگی و تربیتی در موقعیت فعلی باید نقطه‌زنی شود گفت: امور مساجد از شئون اولی‌الامر است و این جایگاه مقدس و محترم محور معرفی مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: توجه به برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد در ساختار هدفمند، اثرگذار، جریان‌ساز و متداوم یک اصل و شاخص ضروری است و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دراین‌خصوص سهم ویژه‌ای دارند.

امام‌جمعه شهرستان اردل اظهار داشت: تحقق مسجد طراز اسلامی یکی از رویکردهای انقلاب اسلامی در جریان حرکت خود است، آن‌چنان که خاستگاه شکل‌گیری انقلاب اسلامی مسجد بود امروزه مسجد عرصه متداوم و بستری برای پویایی و حرکت این جریان فرهنگی پیش رو است.

وی با بیان اینکه ترویج معنویت، اخلاق، آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی از اولویت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد به شمار می‌رود گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه تشکیل همگرایی فرهنگ دینی نقش مؤثری دارند.

کد خبر 1758650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha