مجلس یازدهم در بخش نظارت موفق عمل کرد/ مشکلات اقتصادی در دستور کار مجلس دوازدهم

بهروزی فر با بیان اینکه مقام معظم رهبری اولویت ها را برای مجالس ادواری خصوصا مجلس یازدهم و دوازدهم مشخص کرده اند، گفت: مشکلات اقتصادی مملکت باید دنبال شود که ریل گذاری آن توسط مجلس یازدهم انجام شده است و مجلس دوازدهم باید دنبال این ریل گذاری باشد.

خلیل بهروزی فر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مقام معظم رهبری اولویت ها را برای مجالس ادواری خصوصا مجلس یازدهم و دوازدهم مشخص کرده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات اقتصادی مملکت باید دنبال شود که ریل گذاری آن توسط مجلس یازدهم انجام شده است و مجلس دوازدهم باید دنبال این ریل گذاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان، مهار تورم یعنی عملا باید جلوی تورم را بگیرند، حمایت واقعی از تولید و تولیدکننده است که تا امروز بسیار کمتر به این موضوع پرداخته شده است؛ با توجه به اینکه در مجلس یازدهم، قوانین بسیار خوبی در این راستا مصوب شد.

بهروزی فر تصریح کرد: یکی از مواردی که در ارتباط با قانون جهش تولید می توان بیان کرد، جهش تولید دانش بنیان ها است و از روزی که این قانون وضع شده این قشر خلاق و متفکر و نوابغ کشور، جوانانی هستند که خود را نشان داده اند و یک جایگاهی را در برنامه ۵ساله توسعه و جایگاهی را نیز در قانون بودجه سنواتی پیدا کرده اند و این امر باعث حمایت از آنان شد.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و مجلس دوازدهم باید در جهت تقویت بیشتر آنها تلاش و کوشش کنند و موضوع تولید مسکن را دنبال کند که یکی از نیازهای ضروری کشور است. 

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید حقوق و دستمزد کارگران  و بیمه را مورد توجه قرار دهد، خاطرنشان کرد: جمعیت غالب سازمان تامین اجتماعی که بیش از ۵۰ میلیون نفر یعنی دو سوم جمعیت این کشور است را مورد توجه قرار دهند. مجلس دوازدهم باید به ضرس قاطع به دنبال آنها باشد و مدیریت ارز و دلار از سوی دولت نیز در اولویت قرار گیرد.

بهروزی فر افزود: به اندازه کافی در این موضوعاتی که مطرح نمودم، قانون مصوب داریم اما متاسفانه مجریان قانون با مشکل مواجه هستند و در اجرای قانون با مشکل مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه نظارتی مجلس، گفت: مجلس یازدهم نسبت به مجالس دیگر، یک برنامه ریزی بسیار خوب و مدونی انجام داد و تا امروز هم به آن عمل کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم مجلس یازدهم یک روز در هفته کاری اش یعنی روزهای سه شنبه را به نظارت اختصاص داده است، ضمن آنکه کمیسیون های تخصصی را نیز مامور کرد تا پیرامون مسائل و اولویت های کشور و نکات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب درخصوص وظایف مجلس یازدهم؛ مشکلات کشور را شناخت و با شناخت نسبت به مشکلات، اولویت ها را دنبال کرد و قانون گذاری را براساس اولویت ها ریل گذاری کرد.

بهروزی فر با بیان اینکه امروز و با این شرایط، کمیسیون های تخصصی نیز در استان ها ماموریت نظارتی خود را انجام می دهند، گفت: نظارت در مجلس یازدهم پررنگ تر از مجالس دیگر بود و به نظر می رسد در مجلس دوازدهم به موضوع نظارت بیش از پیش توجه شود.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سایر دستگاه های نظارتی نیز باید بیش از پیش پای کار و در میدان باشند البته موضوع نظارت با موضوع مچ گیری متفاوت است؛ به جای مچ گیری باید کمک و حمایت کنند و اگر در جایی فسادی رخ داده یا قانون درست اجرا نشده، برخورد مناسب صورت بگیرد.

کد خبر 1758666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha