هنر باید جامعه را به رشد و تعالی برساند

کمالی با تاکید براینکه ارزش هنر به رشد و تعالی اخلاق فردی و اجتماعی است، گفت: دانش آموزان باید نسبت به مفاهیم دینی و ارزش های ایرانی اسلامی حساس باشد و برای تربیت ارزش ها در خود و دیگر افراد جامعه تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین کمالی-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درآئین نواخته شدن زنگ هنر انقلاب اسلامی به میزبانی هنرستان سید صادق عمادی شهرستان ساری از پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان قدردانی و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند دفاع حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید سید مرتضی آوینی و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: موظفیم به عنوان آینده سازان کشور با مطالعه تاریخ، میراث دار فرهنگ گذشتگان خود باشیم.

کمالی برلزوم مطالعه و بازخوانی وصیت نامه و سیره عملی شهدا تاکید کرد و گفت: امنیت و آسایش امروز را مرهون و مدیون ایثار شهدا هستیم.

وی با تاکید برحفظ و نشر اندیشه ها و آرمان های شهدا، ادامه داد: هنر و فرهنگ یک ابزار مهم برای انتقال ارزش ها به جامعه بشمار می رود.

کمالی با بیان اینکه دانش آموزان باید نسبت به مفاهیم دینی و ارزش های ایرانی اسلامی حساس باشد و برای تربیت ارزش ها در خود و دیگر افراد جامعه تلاش کند، گفت: هویت را به کسی هدیه نمی دهند باید برای حفظ هویت جامعه بااستفاده از زبان هنر تلاش شود.

وی در رابطه بااهمیت هنر متعهد خطاب به هنرجویان هنرستان عمادی ساری خاطرنشان شد: هنر زمانی ارزشمند است که بتواند موجبات رشد اخلاق جامعه و ایجاد آگاهی میان مردم را فراهم آورد.

کد خبر 1758697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha