درخواست مسلمانان کانادا برای احیای لایحه ضد نفرت «خانواده لندنی ما»

شورای ملی مسلمانان کانادا خواستار احیای لایحه ضد نفرت «خانواده لندنی ما» در مجلس قانونگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « canadianinquirer»، حدود سه سال پس از کشته شدن اعضای یک خانواده مسلمان در شهر «لندن» واقع در «آنتاریو» کانادا، یک سازمان ملی متعلق به مسلمانان خواستار احیای لایحه ضد نفرت که به افتخار آنها نامگذاری شده است در مجلس قانونگذاری انتاریو شد.

شورای ملی مسلمانان کانادا در بیانیه ای در این زمینه نوشت: افرادی که به تهیه پیش نویس این لایحه کمک کرده اند، اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به تصویب آن دارند زیرا ثبت حوادث اسلام هراسانه توسط این مرکز به شدت در حال افزایش است.

«عمر خمیسه»، مدیر عملیاتی شورای ملی مسلمانان کانادا  در این باره گفت: وقتی ما لایحه ای در اینجا داریم که در واقع می تواند خانواده ها را ایمن تر کند، و جامعه ما را ایمن تر کند، زمان آن رسیده است که در اسرع وقت آن را تصویب کنیم.

لایحه ارائه شده از سوی «فیصل حسن»، عضو خصوصی نماینده مجلس شورای اسلامی در تورنتو، هشت ماه پس از حمله به خانواده افضل، در «کوئینر پارک» ارائه شد که به دنبال جلوگیری تز اسلام هراسی در استان و جلوگیری از حملات بعدی بود.

قانون «خانواده لندنی ما» با حمایت سه نماینده مجلس نمایندگان جدید دموکرات لندن، با وجود درخواست‌های گسترده برای اقدام علیه اسلام‌هراسی از دور خارج شد.

امام «عبد الفتاح توکل»، رئیس شورای ائمه جماعات لندن در این باره گفت: ما ناامیدی خود را از وضعیتی که علسه مسلمانان وجود دارد ابراز کرده ایم، زیرا این چیزی است که برای جامعه ما اهمیت زیادی دارد.

توکل گفت که جامعه مسلمانان به خاطر تصویب نشدن این لایحه دچار ناامیدی شده است و از آن زمان تاکنون چیزی ارائه نشده است.

این لایحه به دنبال ایجاد یک بررسی مفصل در مورد جنایات ناشی از نفرت و حوادث ناشی از نفرت، تعیین مناطق امن در اطراف عبادتگاه ها، جلوگیری از ثبت گروه های برتری طلب سفیدپوست به عنوان جوامع و ارائه ابزاری برای مدارس برای مبارزه با نژادپرستی بود.

توکل گفت: اگرچه این قانون به طور کامل تصویب نشد، چندین بخش در آن قانون وجود داشت، بنابراین مهم است که ما همچنان به دنبال هر جنبه‌ای از آن باشیم که بتوانیم به مرحله اجرایی برسانیم.

«نواز طاهر»، یکی از اعضای هیئت مدیره گروه حامی مسلمانان مستقر در لندن گفت که جامعه مسلمانان آنچه را که به عقیده آنها طرحی مفصل برای مبارزه با اسلام هراسی است، ارائه کرده است؛ طرحی که به خانواده احترام می گذارد و یک برنامه غیرحزبی است. 

طاهر در بیانیه ای گفت: ما امیدواریم که دولت با این قانون پیش برود، اما از اینکه مدت زمان بررسی آن طولانی شده است، ناامید هستیم.

او گفت که شورای ملی مسلمانان کانادا خواهان بازگشت این لایحه بود و دولت و مخالفان را تحت فشار قرار داده است تا این کار را انجام دهند، و خاطرنشان کرد که قوانین فعلی بیشتر آنچه را که لایحه به دنبال آن است منعکس نمی کند.

«پگی ساتلر»، نماینده مجلس غرب لندن نیز به سی‌بی‌سی نیوز گفت که او و سایر حامیان این لایحه کاملا متعهد به پیشبرد آن در مشارکت با جامعه هستند.

در سال ۲۰۲۲، شورای ملی مسلمانان کانادا طرح اقدام ضد اسلام هراسی را تأیید کرد و احمر خان را به عنوان اولین افسر رابط جامعه مسلمان شهر معرفی کرد. یک میدان یادبود نیز در محل حمله ساخته شد و ۶ ژوئن به عنوان روز یادبود «خانواده لندنی ما» اعلام شد.

کد خبر 1758749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha