تنبیه متجاوز؛ آغاز مسیر جدید در صلح و امنیت بین‌الملل

مقتدایی با اشاره به جایگاه ایران پس از دفاع مشروع گفت: ایران در جهان اسلام در پیشانی حمایت از صلح و امنیت بین المللی قرار گرفته است.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: آنچه که امروز اتفاق افتاد، نشان داد جمهوری اسلامی ایران در تامین منافع ملی خود هم اقتدار، هم عزم و هم اراده لازم را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اکنون ایران در جهان اسلام در پیشانی حمایت از صلح و امنیت بین المللی قرار گرفته است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که به ددمنشی ها، نقض حقوق بشر و عدم پای بندی به مقرات بین المللی از سوی رژیم اشغالگر قدس، پاسخ مناسب را می دهد و این آغاز یک مسیری است برای تامین صلح و امنیت بین المللی و برای جبران کاستی های نظام بین الملل.

وی خاطرنشان کرد: شورای امنیت ملل متحد نتوانست به وظایف خود عمل کند بنابراین جمهوری اسلامی ایران براساس مفاد منشور ملل متحد و براساس اصل خودیاری، اکنون اقدامی را انجام داده است که این اقدام تامین کننده منافع ملت ایران، منافع امت اسلامی و به طور کلی تضمین کننده صلح در سطح بین المللی است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که دست بلند جمهوری اسلامی ایران می تواند گوش نقض کنندگان حقوق بین الملل و برهم زنندگان امنیت را بگیرد و سر جای خودشان بنشاند.

مقتدایی تاکید کرد: اکنون چشم های جمهوری اسلامی ایران بیناتر و دست جمهوری اسلامی ایران، بلندتر و گام های ایران برای تنبیه متجاوز کاملا در معرض دید جهانیان قرار گرفته است به همین جهت طبیعی است و بدیهی است که ملت های آزاده و افکار عمومی از این روند حمایت بکند و جمهوری اسلامی ایران امروز جلودار حفاظت از صلح در هزاره سوم است و بخشی از کم کاری های نظام بین المللی را هم جمهوری اسلامی ایران جبران کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روزهای آینده مشخص خواهد کرد که این اقدام جمهوری اسلامی ایران، تامین کننده امنیت برای کل جهان است و به همین جهت توقع داریم نه تنها افکار عمومی بلکه دولت ها و کشورهای مختلفی که مدافع امنیت هستند پشت سر جمهوری اسلامی ایران منافع کل جهان را تامین کنند.

کد خبر 1758795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha