انسان‌های آزاده در سراسر دنیا از سیلی‌خوردن اسرائیل خوشحال شدند

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه تمام انسان‌های آزاده دنیا از سیلی خوردن رژیم صهیونیستی خوشحال شدند، تاکید کرد: اگر اسرائیل به ماجراجویی هایش در منطقه ادامه دهد؛ ایران قطعا پاسخ خواهد داد؛ پاسخی گسترده‌تر و محکم‌تر.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: کشورها بر پایه توانایی خودشان در دفاع در فضای بین المللی و روابط بین الملل جایگاه پیدا می کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در اقدامی که یکشنبه شب انجام داد و در پاسخی که به حمله اسرائیل داد؛ نشان داد، کشوری قدرتمند، قابل اعتماد و دارای جایگاه در خاورمیانه و جهان است؛ قدر مسلم این اقدام ایران می تواند به نوعی ایجاد بازدارندگی می کند تا کشور دیگری جرأت حمله به ایران و آسیب زدن به منافع و خاک ایران و شهروندان ما پیدا نکند از طرفی پیام واضحی بود که جایگاه ایران در خاورمیانه و جایگاه سایر کشورها مشخص شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آثار و تبعات مثبت دفاع مشروع ایران، جایگاه کشورمان را در خاورمیانه و جهان ارتقا خواهد داد.

رحیمی جهان آبادی درباره اقدامات حامیان رژیم صهیونیستی، تصرریح کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه در رهگیری برخی از پهپادها و موشک های ایرانی به اسرائیل کمک کردند؛ هم کمک اطلاعاتی و هم هواپیماهایشان اقداماتی را در دفاع از رژیم صهیونیستی انجام دادند اما آنها به دنبال درگیری با ایران نیستند چراکه می دانند ایران کشوری نیست که با آن درگیر شوند بدون آنکه آسیبی ببینند؛ پایگاه های نظامی و ناوهایشان در تیررس موشک های ایران قرار دارد.

وی با اشاره به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد، تصریح کرد: آمریکایی ها نیز پیش از این آزموده اند زمانیکه وارد چالش با ایران شدند دریافتند که توان مقابله با ایران را ندارند و متوجه شده اند که ایران کشوری نیست که بشود با آن شوخی کرد و آسیب زد و آسیب ندید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مواضع سیاسی روسیه در حمایت از جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امیدواریم در زمان تصمیم گیری شورای امنیت پیرامون این حوادث؛ روسیه نقش تاریخی خود را ایفا کند.

وی با اشاره به آثار و پیامدهای «قول صادق» ایران در جهان اسلام، گفت: بیش از ۶دهه است که جهان اسلام از حضور اسرائیل و ظلمی که به مسلمانان می کند در عذاب است؛ آخرین نمونه آن هم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است که بیش از ۳۰هزار نفر کشته و دهها هزار نفر آواره شده اند و هزاران نفر زیر آوارند.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: هر انسان منصف و آزاده ای فارغ از دین و مذهب به واسطه اقدام ایران در حمله موشکی به اسرائیل خوشحال شد چراکه ایستادن مقابل زورگویان و سیلی زدن به زورگو و ظالم در وجود هر انسان آزاده ای ایجاد شعف و شادمانی می کند و نباید این اتفاق را به جهان اسلام محدود کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیرش به ویتنام گفت: دیدگاهی مردم ویتنام برای ما جالب بود چراکه به شدت از اسرائیل نفرت دارند و ظلمی که به مردم فلسطین می شد ناراحت بودند و جمله معروفی دارند مبنی بر اینکه «هیچ کس به اندازه ما نمی تواند درک کند زمانیکه هواپیماها بر روی مردم بی دفاع بمب می ریزند، چه حسی دارند؟ چراکه ما این موضوع را تجربه کرده ایم در جنگ آمریکا علیه خودمان در دهه ۶۰.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تمام انسان های آزاده دنیا از سیلی خوردن رژیم صهیونیستی خوشحال شدند، تاکید کرد: اگر اسرائیل به ماجراجویی هایش در منطقه ادامه دهد؛ ایران قطعا پاسخ خواهد داد؛ پاسخی گسترده تر و محکم تر.

کد خبر 1758807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha