فرهنگ‌سازی در حوزه صلح و سازش موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا می شود

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: همگان باهدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا، عدالت را در رفتار فردی و اجتماعی مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در آئین معارفه و تکریم رئیس کل دادگستری استان در سالن همایش اتاق بازرگانی، ضمن تحسین عملیات موفقیت آمیز سپاه پاسداران مقتدر در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی  اظهار کرد: این عملیات تنبیه متجاوز بوده که درپی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت.

وی با تقدیر از اقدام نیروی انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب، افزود: فرماندهی کل قوا به صراحت حجاب را امری شرعی و واحب دانستند، انتظار داریم همه علما، مراجع و نهادها از این تصمیمی که گرفته شد حمایت کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین عملکرد حجت الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس پیشین دادگستری کل مازندران، گفت: ورودی زیاد پرونده‌ها و این حجم از شکایات، واقعا زیبنده ملت فهیم ایران اسلامی و مردم شریف و دیندار مازندران نیست.  

وی بابیان اینکه دستگاه قضا در استان ماهانه ۱۶۰ ساعت کاری به ۱۶۰ پرونده رسیدگی می کند، ادامه داد: این عدد بیانگر این که متوسط رسیدگی هر پرونده یک ساعت که باید خانه را هم تبدیل به دادگاه کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم رفع مشکلات مادی و معیشتی مجموعه و کارکنان قضایی استان تاکید کرد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه صلح و سازش تاکید و خاطرنشان شد: باید کار فرهنگی شود که تا گفتم چه؟ راه دادگاه و پاسگاه را نروند، کار با صلح قبیله‌ای، پیرمردمنشی و ریش‌سپیدی حل شود، نکته دیگر اینکه همه دستگاه‌ها، تشکل‌ها و اصناف باید کار خودشان را درست انجام بدهند، اگر همه عدالت‌محور باشند، شکایت‌خیزی هم کم می‌شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ترازو و میزان ۹مرتبه در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است، گفت:  همه باید آرم ترازو را در دل، رفتار، عملکرد و محل کارشان حفظ کنند و این مختص دستگاه قضا نیست.

وی با اشاره به فرموده قرآن، بیان کرد: هر کسی قسط و عدالت را محور کار و رفتار خود قرار ندهد جزو مفسدین است، خداوند میزان را برای همه نازل کرده است، پس نهاد عدالت و رساندن حق به حقدار برای همه ارگان‌ها است، اگر همه عدالت را در خانواده خودمان به‌خصوص دستگاه‌ها و اصناف رعایت کنند، دیگر پرونده‌ها آنقدر زیاد نمی‌شود.

کد خبر 1758824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha